Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varför inte!

  • amoz 4 mars 2011

    Jag har precis fått alla mina fönster putsade på alla fyra sidorna. Ja, jag beställde en tjänst för att slippa det jobbet själv. Kan tänka mig att grannarna snackar, men ärligt talat så struntar jag blankt i det för jag tycker jag är värd detta efter alla års slit.

    Vad tycker ni därute om att anlita hjälp på detta sätt fast man fortfarande är en arbetande person?

  • DoctorWho 4 mars 2011

    Jag skulle anlita hjälp med tungt trädgårdsarbete om jag hade råd. Du är absolut värd det!!!
    Bra att fler än jag struntar i vad grannarna snackar om.

  • amoz 4 mars 2011

    Nu kan man ju faktiskt ha råd med hjälp av rutavdrag så varför inte utnyttja det?

  • Majainorr 4 mars 2011

    Tycker du att det är trist och har råd med att anlita städhjälp finns det ingen tvekan - just do it!! Fortsätt att strunta i dina grannar, det är ditt liv och njut av det. Gör det som känns rätt för dig!

  • amoz 4 mars 2011

    Ja jag tvekar inte och det dumma är att jag tror att många mer än jag egentligen skulle vilja göra det men på nåt vis så skäms de för att ta steget och framför allt vill de inte för "rädslan" för vad grannarna ska säga.


    Dessutom handlar det inte om att ha råd idag om jag har någorlunda inkomst eftersom du får hälften avdraget.

  • Annie28 4 mars 2011

    Tycker absolut att du gjorde rätt! det är väl klart att man ska använda sig av såna tjänster om man vill och har råd :) det gjorde min syrra före jul och dom putsade så bra så!
    själv har jag inte så supermånga fönster (12st) och alla är såna där som man svänger runt så dom är lätta att puttsa. Men jag har funderat på städhjälp istället... vore så skönt att få komma hem till ett färdigstädat hem nån gång ibland. Och jag tror inte mina grannar skulle bry sig nämnvärt om det heller ;)

  • lillawe 4 mars 2011

    Kul att du tog upp det ämnet!
    Jag har stora problem själv med att tvätta fönster och byta tex. gardiner. {worship}
    Min man och jag pratade just om detta igår.. och OM det finns någon firma eller privat person att anlita så ska vi göra det!
    {hug-left}
    Arbetar (de) inom hemtjänsten, så när man känner att någon kan få en inkomst på en marknära tjänst, så är det helt OK(L)
    Tycker att du gör helt rätt!!

  • Amika 5 mars 2011

    Jag blev sjuk precis när jag skulle flytta ur min lägenhet förut, så jag hyrde in en städfirma för att hinna få det klart utan att slita ihjäl mig med feber och annat. Helt jättebekvämt. :)
    Jag bryr mig aldrig om vad andra tycker. Jag går alltid min egen väg och har alltid gjort, det är lättare så. :)

  • JennyV 5 mars 2011

    Åhh, det är precis vad jag har funderat på att göra! Har 18 fönster i huset men varje fönster har ju 6 sidor att putsa!!!! Jag struntar oxå i vad grannarna säger (för jag har bara min mamma som granne... fast det är ju inte så bara (L) ) Jag har inte kommit till skott och undrar vad det kostar men jag får nog ta reda på det. Tänk att ha nyputsade fönster nu när våren snart är på väg!!! (Y)

  • Bumbis 5 mars 2011

    Innan vi bytte förnster för 3 år sedan hade jag alltid hjälp med fönsterputsningen. Dom gamla var dubbelfönster med 4 sidor som öppnades utåt så det var helt omöjligt för en "vanlig" människa. Nu gör jag det själv eftersom det är enkelt att bara snurra runt. Skit i grannarna. Det kan ju tom vara så att dom tänkt på det och inte vågat men nu så.....

  • Mistys 5 mars 2011

    Fönsterputsning har jag alltid tagit hjälp med. Om folk visste vad det kostar att putsa alla mina 20 fönster á 4 sidor skulle dom också beställa fönsterputsning. Det är nämligen inte så dyrt som vissa tycks tro. Sen har jag aldrig haft så fina fönster sen jag börjat anlita proffs ( för ca 10 år sen) Bara det är värt en del också. Slippa dessa ränder jag alltid lyckades få ;) Fönsterputsning = Förspilld kvinnokraft !

  • sju 5 mars 2011

    Jag har beställt flyttstäd flera gånger, oftast är man stressad nog vid en flytt och det är så värt pengarna att slippa städningen. Kan absolut tänka mig att anlita hjälp med andra sysslor också, om det känns ekonomiskt motiverat. Nu har jag så få fönster att det känns otroligt slött att inte fixa dem själv (vi bor i en tvåa), men om jag hade bott större så...

  • puhbjornen 5 mars 2011

    Skulle aldrig i hela mitt liv putsa fönster igen om jag slipper!

  • skurupcalle 5 mars 2011

    Det är bra att folk använder rut / rot avdrag , det finns för att man skall använda det .

  • Buspippi 5 mars 2011

    Jag är bra sugen på beställa fönsterputsning bara inte tagit tag i det. Det är krångligt och ännu mera nu med en vilde i magen.
    Jag tycker att man ska strunta i vad grannar och andra tycker. MAn ska göra det man vill och har råd med.

  • katrin59 5 mars 2011

    Putsa fömster är så fruktansvärt trist och jobbigt. Jag har21 fönster på nedervåningen och 6 stycken på övervåningen.Livsfarligt att hämga ut , risk att falla ner. Om jag inte varit så snål hade jag gärna anlitat fönsterputsare, dom är inte så dyra men putsra väl bara ut och invändigt. Eller? Det jobbiga är ju att putsa mellan.

  • Mistys 5 mars 2011

    Min putsar alla fyra sidorna, billigt. Det jag får ta själv är träkarmarna!

  • Hilmer54 5 mars 2011

    Rut o Rot är en form av bidrag, förklädd som skatteavdrag.
    Kom till för att skapa fler arbetstillfällen.
    BRA att vanliga människor använder det.
    Vore tråkigt om det kom till, enbart för regeringsfolk och höginkomsttagare.

  • amoz 5 mars 2011

    Skrivet av katrin59 den 5 mar 2011

    Putsa fömster är så fruktansvärt trist och jobbigt. Jag har21 fönster på nedervåningen och 6 stycken på övervåningen.Livsfarligt att hämga ut , risk att falla ner. Om jag inte varit så snål hade jag gärna anlitat fönsterputsare, dom är inte så dyra men putsra väl bara ut och invändigt. Eller? Det jobbiga är ju att putsa mellan.



    Jo då de putsar mellan också och det är den främsta anledningen till att jag lejt fönsterputsning. Visst allt är relativt men det kostar inte mer än ett par restuarangbesök och det är det absolut värt kan jag försäkra.

  • amoz 5 mars 2011

    Skrivet av skurupcalle den 5 mar 2011

    Det är bra att folk använder rut / rot avdrag , det finns för att man skall använda det .



    Exakt min åsikt också!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.