Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hjälp! dålig fantasi!

  • evlu89 29 december 2010

    skulle ni tycka de var tråkigt att få en "vanlig" kladdkaka med grädde och kanske nåt bär till efterrätt?

    till nyår ska vi ha 2 gäster vi blir 4 vuxna har beställt planka till mat och vi har inte diskuterat efterrätt men kladdkaka är ju så gott och lätt och snabbt.

    vad rekomenderar ni till kladdkaka?

  • Cassiopeya 29 december 2010

    Åh det finns massor goda kladdkakor med det lilla extra här på MK. Spana in kladdkaka med dumle eller kolatäcke. Fantastiskt gott :D Ha gärna bär och grädde till, det fräschar upp =)

  • mattjejen 29 december 2010

    Om jag skulle göra kladdkaka till nyår skulle jag iaf göra den på mörk choklad lr blockchoklad, superenkelt att göra å så gott! Den e bäst att göra dan innan så smeten stannar till annars blir den för rinnig... Har några andra tips med choklad oxå... Hoppas du hittar nåt smarrigt...
    Gott Nytt År!

    Agnetas kladdkaka

    Iskall nyårsdröm

    Sannes schweizernötkaka med glass

    Chokladtryffelkaka med jordgubbar och glass

    Vit kladdchokladtårta

  • kbark 30 december 2010

    Hallonsås till kladdkakan är vansinnigt gott tycker jag. Och en klick grädde så klart :-)

  • mooseella 30 december 2010

    kan inte få in mitt recept här, har provat detta flera gånger men det syns ändå inte.
    Receptet finns i min kokbok undet bakat.
    Kladdkaka a´la´Mossella
    servera tinade eller frysta hallon till med vispad grädde med vanij i.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.