Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Huvudrätt till påsk

  • Matlotta 28 mars 2010

    Hjälp jag har idétorka någon som har något bra tips på något gott att bjuda på som huvudrätt på långfredagen när släkten kommer på middag{question}

  • Gnurf 28 mars 2010

    Jag ska marinera laxfilé (asiatisk touch på marinaden) och enrisröka. Hasselbackspotatis blir det nog till det. Chokladfondant med hjortronparfait till efterrätt. Förrätt blir något med räkor..troligen bara en toast. Mousserande vin genom hela måltiden...{eat}

  • jimboz 28 mars 2010

    Vi brukade ha Lammstek på bordet men har gått över till fläskkarre istället..Vi har liksom olika smak hur well done lammet ska vara så nu är det inget snack längre, dessutom är fläsk saftigare och lättare att lyckas med tycker vi.....

  • Mistys 28 mars 2010

    Kyckling i limesås

    Detta hade jag förra påsken. Blev uppskattat. Kyckling passar ju till påsk. Man kan riva lite skal från en lime eller citron och strö över rätten innan servering då ser den lite Vårlig/ Påskig ut :)

  • MammaModesty 28 mars 2010

    Vad är mer påsk än en lammstek , här kommer mitt egna påhittade recept och jag kan lova att det är en höjdare... man kan tom göra "falskt" lamm man tar bara en fläskkarréstek och följer receptet... (L)


    Lammstek provencale med rostad färskpotatis och gräddig sås

  • amoz 28 mars 2010

    Jag har ju turen att bo så att jag kan köpa purfärskt och nyrökad fisk från rökeriet. Så här blir det en varmrökt lax som dom tagit bort benen från och lagt en underbart god örtblandning mellan laxsidorna. Den värmer jag bara i ugnen, servera kokt potatis och en gravlaxsås som de gjort på rökeriet och som jag blandar med uppvispad grädde. Därtill en fräsch sallad och tomater.

  • annamariasmat 28 mars 2010

    Hittade billig oxfilé. Så det blir helstekt oxfilé, frasiga rårakor, hemslagen aioli samt en gräddig svampsås, baconlindad sparris till det.

    Till förrätt blir det en Grön ärtsoppa med räktopp.

    Dessert: ostbricka, päron samt fikonmarmelad

  • bernit 28 mars 2010

    Hos mej blir det lamm{bashful}

  • sikaal 29 mars 2010

    Obs! Det blev tokigt!

  • sikaal 29 mars 2010

    Hos mig blir det Kalkon!!! :DD Dottern ringde och sa att de hade köpt en kalkon på 4,7 kg!!!! Till 4 vuxna och 2 småbarn! Vi lär bli mätta i alla fall! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.