Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kan någon ge ett förslag!

  • Ninni84 29 april 2010

    Hej ska i väg i morgon på valborg o ska ha något smarrigt med mig till kaffet....FÖRSLAG???

  • Lena 29 april 2010

    Kladdkaka med grädde
    blåbärspaj med vaniljglass eller grädde
    äppelpaj med vaniljsås

  • AnneNi 29 april 2010

    Brownies, muffins eller banankaka kanske?
    Ha så trevligt!

  • C_Ice 29 april 2010

    Ballerina. Enkelt att göra bara dra in på ica & köpa :D...
    Ne skämt & sido om du nu vill göra något, kan du testa något som vi gjorde på min kock-skola idag.

    Gammaldags sockerkaka

    Här är ett roligt recept som ger en härligt, luftig sockerkaka, bakad på gammalt vis utan bakpulver!
    Du behöver

    Receptet är för 6-8 personer.

    * 2 dl ägg
    * 2 dl socker
    * 2 dl vetemjöl

    Gör så här

    Detta recept går lätt att variera beroende på hur stor sats du vill göra. Ta bara 1/3 av varje ingrediens i volym mätt - alltså lika många dl av allt.

    Smörj och mjöla en sockerkaksform på 1,5-2 liter. (Ökar du mängderna behöver du förstås en större form...)

    Vispa socker och ägg riktigt luftigt.

    Rör försiktigt ner mjölet i smeten.

    Grädda i 175 grader i 30 minuter. Prova om kakan är färdig med en sticka. Om kakan blir för mörk så täck med folie den sista tiden i ugnen.

    Stjälp upp kakan på galler och låt svalna under form innan den serveras ljummen

  • Mellanbellan 29 april 2010

    Här kommer 2 förslag från mig. Choklad om man gillar det och om inte, frukt.
    Kolapaj med vit blockchoklad
    Pavlovatårta

  • LEDIVO 29 april 2010

    Den här gör du snabbt och är god att värma till lite före servering.
    Till serverar du vaniljvisp du vispat ihop på plats
    Ha en trevlig kväll
    Blåbärspaj

  • Ninni84 30 april 2010

    Tack alla ni som gett mig förslag!!!

  • bernit 30 april 2010

    Finns det något som är tråkigare än kladdkaka ?{giggle}
    Inte för att det inte är gott utan för att det serveras på var och varannan fest - fram för mer kreativitet <_<

  • mooseella 30 april 2010

    En choklad och jordgubbsmousse på marängbotten.. Håller på att göra en nu...

  • miramamman 1 maj 2010

    citronpaj med vanlijsås sååå syrligt söt gott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.