Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

pannacotta

  • bill62 15 augusti 2009

    skulle vilja ha fler recept på det. Tack på förhand:)

  • ally75 15 augusti 2009

    Brukar använda multisocker. Jag kokar upp grädde o häller i multisockret, Så kan man ju smaksätta den om man vill. Kan inte måtten men det står på paketet. Det blir tjockt av det.

  • bill62 16 augusti 2009

    Skrivet av lennali den 16 aug 2009

    Här kommer några förslag på ena riktigt smarriga pannacotta recept.
    Pannacotta med Center
    Vit chokladpannacotta med päronsalsa
    Apelsinpannacotta med dumlefluff
    Baileys pannacotta
    Chokladpannacotta med hallongrädde
    Hallonpannacotta

    jag skall absolut testa alla. Tack så jätte mycket

  • bill62 16 augusti 2009

    Skrivet av ally75 den 15 aug 2009

    Brukar använda multisocker. Jag kokar upp grädde o häller i multisockret, Så kan man ju smaksätta den om man vill. Kan inte måtten men det står på paketet. Det blir tjockt av det.

    tack för ditt svar

  • Disen 16 augusti 2009

    Gjorde denna igår o den var både god och lätt att göra.:p
    Jordgubb- och limepanacotta

  • L81968 16 augusti 2009

    I allt om mat fanns för några år sedan en meny för 20gäster där gör man pannacotta på
    2 liter matlagningsgrädde
    2 dl kolasås för glass Ohoj eller vad de heter
    8 blad gelantin, blötlagda

    Man värmer grädde med kolasåsen och i en kopp blandar man gelantin och lite varm gräddblandning. Blanda ner i kastrullen
    jag brukar sedan hälla allt i en kanna som jag sedan häller pannakottan i vinglas med. Har kartongerna kvar till vinglasen vilket gör det lätt att ställa in dem i kylen till dagen efter. Jag rårör sedan hallon och socker som jag lägger på innan det ska serveras. Jag har latteskedar till serveringen.
    Det är hur lätt som helst att minska ner receptet. Och det har fått väl godkänt av en kock som tyckte konsistensen var super. Lycka till!

  • ros 16 augusti 2009

    :)Detta recept kom till idag
    Pannacotta med blåbärsgelé toppad med blåbär

  • nettans 16 augusti 2009

    Multisocker är toppen och blir supergott!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.