Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sådana där småkakor???

  • Lintu 29 april 2008

    Vad heter sådana där bruna runda småkakor som är ungefär lika stora som drömmar? Det finns ungefär såna att köpa i äffären och jag har för mig ätt det är nått med nötter i men jag är inte säkert. De är typ ljusmellan bruna. Jag skulle behövadet recceptet för till sommaren ska jag vara med på en "gammeldags" marknad där jag tänkte sälja sådana kakor (: Någon som vet vad de heter eller har receptet??? Hette de kanske bondkakor?

    // Linda

  • kiafia 29 april 2008

    Bondkakor var namnet sa bull....;-)

  • Lintu 29 april 2008

    Okej bra (Y)

    Några andra tips på vad jag kan göra till marknaden??? det måste vara gammaldags grejjer,... typ. man får typ inte ha plast och såna grejjer.

  • Kaneta 29 april 2008

    Jag har inget recept men jag tror att det kan vara Bondkakor.
    Dom är jättegoda. Typiska mormorskakor :)

  • lennali 29 april 2008

    Ja, Lintu det är bondkakor, mamma bakade alltid sådana när jag var liten. Sök på Bondkakor här på klubben så får du upp en del recept.
    Lycka till med försäljningen.
    Lena

  • kiafia 29 april 2008

    Gör pappersstrutar med godis...exempelvis knäck inlindad i papper som en strut..eller brända mandlar...eller kanske chokladfudge.
    Vad finns mer som är gammalt...
    Lingon limpa (Y)
    Englas havrekex (Y)
    Jag kan lägga upprecepten på min sida om du känns sugen å testa de :D
    Lycka till du!

  • Lintu 29 april 2008

    Tackar!! (:

  • mistralwind 29 april 2008

    Rån av alla de slag är också klassiska, men jobbiga att göra! kräver rånjärn med. Men de är så goda!
    Smörkammar brukade mormor baka. De är jättegoda och frasiga! Ska se om jag har nåt recept!

  • lenajeanette 29 april 2008

    Kolakakor är lätta att göra och goda....

  • klockargarden 9 maj 2008

    Jag har recept på gammaldags marknadskarameller om du vill göra det till marknaden. Vet inte när du skulle ha försäljningen, hoppas den går bra för dig! (Y)

    Marknadskarameller

  • monac 10 maj 2008

    brända mandlar....?:o det borde väl vara gammelddags...det säljer de i Visby PÅ MEDDELTIDS VECKAN.
    Lycka till Lintu1

  • Annettenn 11 maj 2008

    Hemmagjorda kolor som man paketerar i smörpapper, en och en. Lite jobb, men det ser ju definitivt hemmagjort ut :)

  • Tillberga 11 maj 2008

    Farmor Astrids korintkakoringen kaka kan mäta sej med denna barndoms favorit


    Skrivet av Tillberga, 8 dec 2007

    dom här kakorna blir aldrig fel :p
    och dom är sånna "gammel" kakor

    lycka till

  • pingu_82 17 december 2009

    Skrivet av kiafia den 29 apr 2008

    Gör pappersstrutar med godis...exempelvis knäck inlindad i papper som en strut..eller brända mandlar...eller kanske chokladfudge.
    Vad finns mer som är gammalt...
    Lingon limpa (Y)
    Englas havrekex (Y)
    Jag kan lägga upprecepten på min sida om du känns sugen å testa de :D
    Lycka till du!



    De vore snällt om du gör det, så kan jag prova på. låter gott och roligt(Y)

  • redd 18 december 2009

    Har du en assistent med visp rekomenderar jag.

    Schweiziska chokladmaränger

    (satans jobb att vispa det annars)

    Det mesta borde fungera så länge du inte har strössel eller dylikt skräp på. Kanske inte cheescake och kladdkaka eftersom det är såpas nya saker. Och cakao bör nog användas med måtta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.