Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på efterrätt som passar efter tacotårta/tacopaj?

  • EvisW 13 oktober 2011

    Som vanligt har jag idétorka. Vad ska jag bjuda på för efterrätt? Gärna enkel, snabb och god :)
    Tänkte bjuda på tacotårta eller tacopaj med bröd och sallad. Vi blir 7 vuxna och 2 barn.

  • Savi 13 oktober 2011

    tacotårta kan ju vara lite kryddigt med mycket smaker & då skulle ju nåt som stabiliserar det vara till fördel...

    Mousse?
    Chokladmousse är ett alternativ. *tips*

  • TTJ 13 oktober 2011

    Nutellasemifreddo! Sjukt gott...typ som noggerglass-marängswiss. Alla älskar den och gör garanterat succe. Förbereds i god tid och tas fram en stund innan servering. Vet inte om receptet finns här på MK, men kika in på min blogg där hittar du receptet:

    http://therese-gottochblandat.blogspot.com/2011/08/nutella-semifreddo.html

  • DoctorWho 13 oktober 2011

    Marängswiss är enkelt och gott.
    Apelsin, banan och marängswiss á la Monika
    Marängswiss med dajmgrädde

  • Tingeling13 13 oktober 2011

    Kladdkaka med bär och grädde

  • Kakan1986 13 oktober 2011

    Skulle också säga chokladmousse, kanske med bär och vit chokladkrisp?

    Brukar själva göra världens enklaste
    Smält 100 g mörk choklad över vattenbad, blanda i 2 äggulor
    Vispa 3 dl vispgrädde och rör ner choklad och äggblandningen
    Häll upp iserveringsskålar/glas och ställ kallt några timmar innan servering

    Så brukar jag göra vitt chokladkrisp på 100 g vit choklad som jag smälter sen blandar jag i standardmusli, brukar hälla på måfå så det blir fast. Sen brer jag ut det tunt på bakplåtspapper och ställer kallt i kylen tills det stelnat, bryter sedan i bitar och serverar till moussen :)
    Brukar få tummen upp av alla gäster :)

  • LittleMissTessie 13 oktober 2011

    Skrivet av TTJ den 13 okt 2011

    Nutellasemifreddo! Sjukt gott...typ som noggerglass-marängswiss. Alla älskar den och gör garanterat succe. Förbereds i god tid och tas fram en stund innan servering. Vet inte om receptet finns här på MK, men kika in på min blogg där hittar du receptet:

    http://therese-gottochblandat.blogspot.com/2011/08/nutella-semifreddo.html


    Åh, vad gott det låter och ser ut. Det vattnas i mun. Jag måste absolut testa att göra det någon gång. Nutella är ju mumma! :)

  • pihal 13 oktober 2011

    Lakritspannacotta, finns inget godare, med färska hallon till och lite riven choklad.

  • EvisW 13 oktober 2011

    Oj så många goda tips {eat} Blir svårt att välja men det lutar åt någon mousse eller Nutellasemifreddo. Tack för era idéer :)

  • Bumbelna 13 oktober 2011

    Skrivet av EvisW den 13 okt 2011

    Oj så många goda tips {eat} Blir svårt att välja men det lutar åt någon mousse eller Nutellasemifreddo. Tack för era idéer :)


    Semifreddon är helt underbar men använd äkta Nutella annars blir det inte alls lika gott.

  • Cassiopeya 13 oktober 2011

    Jag hade nog gjort cheesecake med bär till :)

  • Savi 13 oktober 2011

    Skrivet av pihal den 13 okt 2011

    Lakritspannacotta, finns inget godare, med färska hallon till och lite riven choklad.


    Fast ska man göra lakritspannacotta måste manju ha tag i lakritsrot/pulver om det ska bli bra.
    Och det kanske är svårt om man inte bori en större ort.

    Men det är gott!!!

  • mattjejen 13 oktober 2011

    Skrivet av Savi den 13 okt 2011

    Skrivet av pihal den 13 okt 2011

    Lakritspannacotta, finns inget godare, med färska hallon till och lite riven choklad.


    Fast ska man göra lakritspannacotta måste manju ha tag i lakritsrot/pulver om det ska bli bra.
    Och det kanske är svårt om man inte bori en större ort.

    Men det är gott!!!


    Den här har jag gjort å de e lakritsfudge i den... lätt att göra å god =)
    Superenkel lakritspannacotta

  • 7201 13 oktober 2011

    Jag tycker inte att ngt passar till efterrätt... maten är sååå mastig att man knappt vill ha ngt...
    Satsa på ngt VÄLDIGT LÄTT.....(L)

  • mattjejen 13 oktober 2011

    Man kan ju ha ett fint fruktfat med tex ananas, mango, vindruvor, kiwi, passionsfrukt mm å glass till dom som vill ha, chokladsås å nåt gott kex till kke.

  • EvisW 14 oktober 2011

    Jo något till kaffet vill jag gärna bjuda på. Jag fyller år men någon tårta blir det inte för det tycker jag inte själv om.

  • Tillberga 14 oktober 2011

    varför inte bara en god fruktsallad och lite lättvispad grädde och en kopp kaffe

  • EvisW 14 oktober 2011

    Tack för alla goda tips {eat} Fick nyss ett tips på Key lime pie, det har jag aldrig gjort men det kanske man skulle ta och prova.

  • lisslinda 14 oktober 2011

    Tänkte faktiskt föreslå något så enkelt som glass. Vanlig vaniljglass, bananbitar, jordnötter och chokladsås... kylan i glassen lenar efter stark kryddad mat, banan och choklad ger sötma och jordnötterna en härlig sälta... enkelt och gott...:)

  • zekelina 3 november 2011

    Man kanske blir sugen på nåt sött då tycker jag att en burk fruktcocktail i en urgröpt melon och lite grädde eller vaniljglass till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.