Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på något lätt att baka som går att frysa?

  • Snoffa 8 januari 2010

    Ja, jag skulle jättegärna villja ha lite recept som är hyffsat lätta att göra och som man kan frysa in, för jag tycker om att baka men man hinner inte riktigt att äta upp allt jämt.
    Så vad är det som går att frysa in och som är ganska lättgjort? :)

  • mattjejen 8 januari 2010

    Den här långpannekakan e jättegod å går snabbt att göra(Y), den e klar på 30 min + en stund att svalna.

    Skogshuggare

    Lycka till!

  • Snoffa 8 januari 2010

    Skrivet av mattjejen den 8 jan 2010

    Den här långpannekakan e jättegod å går snabbt att göra(Y), den e klar på 30 min + en stund att svalna.

    Skogshuggare

    Lycka till!


    Tack så mycket. :)
    Smakar det mycket mandel av kakan?
    Jag är lite allergisk mot mandel också är jag inte sådära jätteförtjust i det. ::(

  • Snoffa 8 januari 2010

    Jag skulle gärna göra några goda muffins eller långpannekaka. Det går väl att frysa in eller?
    Skicka gärna flera recept.
    Vill gärna ha recept på något gott matbröd utan frön och nötter i. :D

  • Snoffa 8 januari 2010

    Å vad tråkigt att det inte är någon som verkar intreserad. Heh :)

  • Gnurf 8 januari 2010

    Lugn å fin nu Snoffa...det är fredagskväll å har bara gått 45 minuter ännu (sedan du skrev ditt inlägg)....:)

  • Snoffa 8 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 8 jan 2010

    Lugn å fin nu Snoffa...det är fredagskväll å har bara gått 45 minuter ännu (sedan du skrev ditt inlägg)....:)


    Jo men jag har ju så tråkigt. :( :) Heh...

  • Gnurf 8 januari 2010

    Jo jag kan tänka mig det...:D Men du får nog massor med recept när tanterna här på MK vaknar till liv igen...:p

  • The_mama97mia 8 januari 2010

    tant för dig va Gnurf... :p

    Jag tänker Silviakaka och Kärleksmums, sök på de recepten, långpannekakor med glasyr, går bra att frysa o toppen gott att ta fram, går bra att äta lite halvfruset till fikat.

  • siggemums 8 januari 2010

    Kärleksmums är aldrig fel. Jag föreslår hallongrottor eller kladdkakemuffins.

  • mattjejen 8 januari 2010

    Skrivet av Snoffa den 8 jan 2010

    Skrivet av mattjejen den 8 jan 2010

    Den här långpannekakan e jättegod å går snabbt att göra(Y), den e klar på 30 min + en stund att svalna.

    Skogshuggare

    Lycka till!


    Tack så mycket. :)
    Smakar det mycket mandel av kakan?
    Jag är lite allergisk mot mandel också är jag inte sådära jätteförtjust i det. ::(

    Den påminner lite om mazarinkaka men hoppa över bittermandeloljan å ta lite mer vaniljsocker ist lr prova me kardemumma... det blir säkert oxå jättegott(Y)

  • mattjejen 8 januari 2010

    Kom på den här kladdkakan i långpanna, den brukar min 14-årige son baka när han ska på lan... då brukar han sälja bitar till sina polare:D å dom har frågat om han har köpt dom:p Kan verkligen rekommendera att baka den här(Y)

    Kladdkaka till många

  • idea_ 9 januari 2010

    Morotskaka går utmärkt att frysa in om man fryser in dem typ på bigpack lock innan man lägger dem i lådorna med papper/folie emellan :D. Tyvärr goda halvfrusna (L), samma sak (goda halvfrusna alltså) med kokosbollar (gräddmunkar för er från gbgs trakten). Om du ska göra kokosbollar rekomenderar jag visp på stativ eller hushållsmaskin med visptillsats då vispandet tar tid (även om ugnen inte är inblandad). Det mesta i långpanneform är lätt att göra och oftast enkelt att frysa. Många recept hittar du enkelt om du gör en receptsökning.

    (Och du Gnurfen, tycker du verkligen att vi är tanter här inne på MK? :'()

  • Okänd 9 januari 2010

    Skrivet av Snoffa den 8 jan 2010

    Jag skulle gärna göra några goda muffins eller långpannekaka. Det går väl att frysa in eller?
    Skicka gärna flera recept.
    Vill gärna ha recept på något gott matbröd utan frön och nötter i. :D


    Ett matbröd som är både lättbakat och gott, dessutom går det mycket bra att frysa in i halva levar, till på köpet är det billigt! (Y)
    På sin höjd 30:- för hela baket, det blir tre limpor, alltså 10/limpa.

    Lillans limpor

  • asasto 9 januari 2010

    +De allra flesta småkakedegar går bra att frysa in så du behöver ju inte baka ut allt på en gång utan du kan frysa in bitar deg och sedan bara ta fram och baka ut och grädda så sprider du ut det roliga att baka ut degen + du får doften av nybakat oftare hemma (+de flesta kakor smakar godast nybakade)

  • anluk 9 januari 2010

    Här kommer ett par tips från mig:



  • Gnurf 9 januari 2010

    Näää...men det är kul att höja pulsen ibland....:D Ni är ju goa härliga intelligenta självständiga Qvinnor....(L)

    Skrivet av idea_ den 9 jan 2010
    (Och du Gnurfen, tycker du verkligen att vi är tanter här inne på MK? :'()

  • Snoffa 9 januari 2010

    Oj vad mycket recept.
    Vad glad jag blir.
    Jo jag har ett bra recept på silviakaka som jag brkar göra men visste inte att det går att frysa in. Vad bra då vet jag det.
    Jag brukar göra kladdmuffins och har några kvar i frysen.
    Skicka gärna mer recept ni det här vart mycket trevligt. :D

  • Snoffa 9 januari 2010

    Skrivet av mattjejen den 8 jan 2010

    Skrivet av Snoffa den 8 jan 2010

    Skrivet av mattjejen den 8 jan 2010

    Den här långpannekakan e jättegod å går snabbt att göra(Y), den e klar på 30 min + en stund att svalna.

    Skogshuggare

    Lycka till!


    Tack så mycket. :)
    Smakar det mycket mandel av kakan?
    Jag är lite allergisk mot mandel också är jag inte sådära jätteförtjust i det. ::(

    Den påminner lite om mazarinkaka men hoppa över bittermandeloljan å ta lite mer vaniljsocker ist lr prova me kardemumma... det blir säkert oxå jättegott(Y)



    Ja vad smart det kanske jag ska testa någon gång. :p

  • Snoffa 9 januari 2010

    Skrivet av asasto den 9 jan 2010

    +De allra flesta småkakedegar går bra att frysa in så du behöver ju inte baka ut allt på en gång utan du kan frysa in bitar deg och sedan bara ta fram och baka ut och grädda så sprider du ut det roliga att baka ut degen + du får doften av nybakat oftare hemma (+de flesta kakor smakar godast nybakade)


    Ja det var ju smart.
    Det är faktiskt riktigt gott att frysa in kladdmuffins och sedan värma dom i mikron. Yummie. :D (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.