Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tokiga saker man sparar på

  • Okänd 30 oktober 2008

    jag samlar på .. säkerhetsnålar och gem .. :$ hehe :p

  • matnjutaren 30 oktober 2008

    Skrivet av tantdrake den 29 okt 2008

    :) sköljer ur brödpåsar och "klistrar" upp på tork på väggen bakom diskstället - fast jag använder dem inte...det blir att ta en ny påse ur rullarna jag köper. Varför vet jag inte :o Kanske för att matcha de där små clipsen från brödpåsarna? Kan inte förmå mig att slänga dem. Det ligger många sådana i besticklådan :'(
    Ja, ibland borde man få någon sorts medicin för sina konstigheter...


    "Medicinen" heter 2 år till..:p
    Ha Ha jag slutade med detta "fenomen" i fjol...:D

  • Limparion 30 oktober 2008

    Min karl är ett fenomen, han verkar samla på samlingar... Han har en myntsamling, frimärksamling, knivsamling, en helvetes massa tändsticksaskar, en samling tändare, nyckelringsringar, kapsyler... hu... och dragspel också. Och det sistnämnda kan ni tänka er att det tar plats! Han har nog några samlingar till också...

    Skälv sparar jag på glassburkar och sånt, kan ju vara bra att ha matrester eller frysa in kakor i. (H)

  • MammaIrene 30 oktober 2008

    Jag samlar på tomtar!(L)
    Jag älskar dem, det är inget hysteriskt samlande så att jag har mångder, men några nya vill jag ha varje år o jag har väl ialla fall 150 snart....

  • LenaEngstrom 31 oktober 2008

    Skrivet av Mellanbellan den 29 okt 2008

    Jag har samlat på tändsticksaskar, vykort, frimärken, Danska jultallrikar, Spanska prydnadssaker, allt som finns i miniatyrer som parfymflaskor, spritflaskor men har nu kommit till sans och slutat med det. Min enda samlarlast just nu är mat och dryckesrecept....dvs Matklubben! Men visst jag samlar naturligtvis också på pengar som Mellebandolo fast det är den samling jag inte lyckas så bra med.


    och vad jag vet så sparar du på tomtar :P Det börjar väl bli dax att plocka fram dom nu ;)

  • LenaEngstrom 31 oktober 2008

    Skrivet av Mellanbellan den 29 okt 2008

    Jag har samlat på tändsticksaskar, vykort, frimärken, Danska jultallrikar, Spanska prydnadssaker, allt som finns i miniatyrer som parfymflaskor, spritflaskor men har nu kommit till sans och slutat med det. Min enda samlarlast just nu är mat och dryckesrecept....dvs Matklubben! Men visst jag samlar naturligtvis också på pengar som Mellebandolo fast det är den samling jag inte lyckas så bra med.


    Vad jag vet så samlar du på tomtar ;) och det är väl dax snart att ta fram dom :p (Få se om meddelande kommer fram den här gången då eller om det plötsligt blir 2)

    Jaha ja det va här borta den hamnade. Trodde den skulle hamna på själva inlägget men ack så fel jag hade

  • LenaEngstrom 31 oktober 2008

    Jag samlar på filmer och böcker. Allt är uppskrivet och kategoriserade. Filmerna har t.om hamnat ute på nätet :P . Jo lådor, burkar och flaskor finns oxå i min smaling. Min man han samlar på fula fåglar, ju tokigare dom ser ut desto bättre. Han bidrar oxå till bok och filmsamlingen (Y)

    När mina barn var små samlade dom på kapsyler. Först var det så många som möjligt och sedan sparades det bara de som dom inte hade.
    Den äldre sonen sparade även på NHL hockeybilder som han fortfarande har snyggt inlagda i plastfickor, dom är över 10 år gamla nu. Den yngre sonen han samlade på pokemon bilder som även han har snyggt inlagd i plastfickor.

  • Nusse 31 oktober 2008

    Skrivet av Geronimo den 30 okt 2008

    Jag SKULLE vilja samla på Tjejer!(L)(L)(L):D(Y)


    Gör du inte det här då?(H):D

  • epi 30 november 2008

    Var hos en vän förra veckan och hon hade dukat så fint med nya servetter. Då berätta jag min last och hon tog fram 5 till.
    Så nu har jag 114 fina servetter(L)
    Hoppas det finns lite att hämta nu i jul. FNISS!:D

    Skrivet av epi den 27 okt 2008

    Min tokiga sak jag sparar på är servetter.(L)

    Började på mitt bröllop för 14 år sedan. I lördags var jag på bröllop igen och fick min 105 servett.(Y)

    I början tyckte min make jag var lite pinsam :o när jag blev bort bjuden och det första jag gjorde var att ta bort min servett så den var slät och ren. FNISS! :D
    Nu är han van och hjälper mig.(Y)

    Tycker det är kul att titta på dem. Sparar ni på konstiga saker.

  • safir74 30 november 2008

    När jag var yngre samlade jag på plastkassar från olika affärer. Favoriten var en kasse från Söderhamn :) . Nu samlar jag på grisar :D

  • kajsa36 30 november 2008

    Skrivet av epi den 28 okt 2008

    Skrivet av Carro67 den 27 okt 2008

    Jag samlar på kylskåpsmagneter, köpte 2 snygga magneter senast idag när jag var ute och shoppade. Dessutom samlar jag på prydnadskossor som jag också har i köket.


    Jag med (L) gillar kylskåps magneter.
    Men när barnen var små fick jag sådana repor på kyl och frys så antalet krymte gick sönder(N)
    Maken gillar dem inte så nu är han lycklig.
    Kanske jag får ett nytt ryck nu när ungarna är stora.
    Köpte en i Sommras när jag var i Mora En dala häst jätte fin.
    hi hi om du var till Nils Olssons Hemslöjd i Nusnäs eller om det står det på den så är det min man som sågat hästen...

  • lillawe 30 november 2008

    Jag har mani på gamla kokböcker.... Kan inte låta bli dem! Det är något speciellt med dem.

  • matnjutaren 30 november 2008

    Skrivet av kajsa36 den 30 nov 2008

    Skrivet av epi den 28 okt 2008

    Skrivet av Carro67 den 27 okt 2008

    Jag samlar på kylskåpsmagneter, köpte 2 snygga magneter senast idag när jag var ute och shoppade. Dessutom samlar jag på prydnadskossor som jag också har i köket.


    Jag med (L) gillar kylskåps magneter.
    Men när barnen var små fick jag sådana repor på kyl och frys så antalet krymte gick sönder(N)
    Maken gillar dem inte så nu är han lycklig.
    Kanske jag får ett nytt ryck nu när ungarna är stora.
    Köpte en i Sommras när jag var i Mora En dala häst jätte fin.
    hi hi om du var till Nils Olssons Hemslöjd i Nusnäs eller om det står det på den så är det min man som sågat hästen...


    Åh vad trevligt! :D Jag har en där det står, just,.." Nils Olssons Hemslöjd" på mitt kylskåp. Vad kul att få veta lite "bakgrundsinfo". (Y)

  • Feffy 30 november 2008

    Jag samlar på delfiner. Men inte vilka som helst. Har därför satt tvärstopp på att få dessa i gåvor efter att jag översvämmades med skit. Tomma tvålpumpar, tvålar, muggar i plats etc är inte vad jag är ute efter utan jag vill ha fina figurer i glas, porslin, sten eller trä.

    En annan passion är mjukis djur men jag har lovat sambon att bara hålla mig till tatty teddy nallar numer. Jag håller det inte fullt ut utan köper på mig ett och annat mjukis djur ibland. Men då blir det sådana där ris/sand fyllda. Jag förvara nallarna i en bokhylla i sovrumet. sen ligger några få på sängen när den är bäddad.

    Sen samlar jag småskaligt på änglar, älvor och ballerinor. Köper kanske en två stycken om året bara.

  • Lenkan 30 november 2008

    Jag och min man har film som gemensamt intresse, så vi hade startat våra egna dvd-samlingar innan vi träffade varandra. Nu har vi ca 800 original-dvd som står i två bokhyllor i vardagsrummet och vi köper ständigt på oss nya. Värt att berätta också är att vi inte köper vilka filmer som helst, utan bara såna vi tycker är bra.

  • sannej 1 december 2008

    Jag samlar på pins. När jag åker till ett nytt ställe köper jag
    ett med ortens eller landets namn. Även reklampins är roliga
    att hitta på loppisar. Har även samlat på elefanter men dom
    tog för stor plats.

  • borisexan 1 december 2008

    Jag samlar på bilnummer. Alltså nummer på nummerskyltarna. Började på 001 och ska nu försöka fånga in 382. :D

  • AnnoMundi 1 december 2008

    Jag samlar på gamla My Little Ponies :p Har just nu en samling på ca 400st men fler ska det bli.

  • babbs 1 december 2008

    Jag samlar på kokböcker både gamla och nya. Den senaste är Märta Stures hushållsbok, ett nytryck av en receptbok från 1700-talet och som ¨dels en kopia på den ursprungliga boken och dessutom översatt till lite mera moderna mått och vikter. Jag har också lagat mat ur den. Jätteintressant bok.

  • lena2323 1 december 2008

    Jag samlar på saker som jag och min pojkvän gör för första gången.
    Tex våra första biobiljetter, sparat nyckeln från det första hotellet vi varit på.
    Och så kylskåpsmagneter från olika städer vi varit i. =)
    Och så har jag en lapp kvar som han skrev första kvällen vi träffades.

    Kanske lite töntigt men jag tycker det är gulligt.. (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.