Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad gör man med gamla/torra kanelbullar

  • Virvlande 7 oktober 2012

    Hejsan!
    Jag fick en stor påse kanelbullar av en kompis för några dagar sen, men han har snålat nåt så dant med fyllningen att de blev jättetråkiga. Jag har inte hjärta att slänga alla bullar, så jag tänkte om man kunde göra nåt annat med dem. Har ni nåt knep eller roligt recept som jag kan prova för att liva upp de stela små bullarna?

  • Anderstam 7 oktober 2012

    Lyckliga dig!
    Då kan du göra lyxvarianten av detta recept! :)
    Blåbärsbrödpudding anno 1800-tal

  • asasto 7 oktober 2012

    Går att skära i skivor och steka i smör och doppa i socker.

    Alt. skära i skivor och doppa i pannkakssmet och göra en variant av fattiga riddare.

  • Virvlande 7 oktober 2012

    Tack för tipsen! Jag gjorde en brödpudding med äpplen och mycket kanel. Jättegott! =)

  • Annie67 7 oktober 2012

    Var finns nu receptet på Blåbärsbrödpuddingen?

  • mkml 8 oktober 2012

    Torka i ugn så får du supergoda skorpor.

  • sju 8 oktober 2012

    En grillad kanelbruschetta såklart!

    http://www.recept.nu/leila_lindholm/efterratter_och_godis/mjol/grillad_kanelbullsbruschetta/

  • SvenssonALF 3 oktober 2013

    {cowboy} {party}Gör änglamat av dem blöta upp dem i mjölk sylt och vispad grädde en mycket gott till en god kopp kaffe. M.V.H. ALF

  • AngieH 3 oktober 2013

    Ibland, om man har tur, funkar samma trick som med torrt bröd. Pensla med lite vatten och värm i ugn i några minuter så blir de som nya. Funkar bara en gång dock....

  • smulpajen1 22 oktober 2013

    Skrivet av mkml den 8 okt 2012

    Torka i ugn så får du supergoda skorpor.



    Har du någon aning om lämplig ugnstemperatur och tid för detta? Jag har också överblivna bullar :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.