Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Veganfika

  • Eery 25 mars 2011

    En kompis kommer förbi och fikar imorgon och jag skulle så himlans gärna bjuda på nått gott (till det gröna hötheet) men Vad äter veganer till fikat???
    Tips någon{sweat}

  • EidAn01 25 mars 2011

    Tjaa.. dels finns dessa här på matklubben
    Veganska Cookies
    Veganska choklad cupcakes med lime frosting
    och sen har jag också hitta detta recept på chokladbiskvier på en annan sida:
    Ingredienser

    •200 g mandelmassa
    •2 dl marsansås
    •150 g mjölkfritt margarin
    •1 msk vaniljsocker
    •2 msk florsocker
    •1 msk kakao
    •200 g mörk choklad

    Tillagning
    Skär mandelmassan i ganska tunna skivor och lägg dem på en plåt. Grädda mitt i ugnen i 175° i ca 8 min. Låt kakorna kallna. Rör samman margarin, marsankrämen, vaniljsocker, florsocker och kakao till en smidig kräm. Ställ kallt en stund. Spritsa ut krämen på kakornas undersida och ställ sedan in dem i frysen en stund. Smält under tiden chokladen och doppa sedan den toppiga sidan av kakorna i choklad.

    Lycka till!:)

  • Mistys 25 mars 2011

    Kokos och nötkaka utan ägg (diabetes)
    Denna kaka är bra för veganer. Visserligen saftigast dag två men med en klick sojagrädde blir den mums!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.