Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

30-års fest med amerikanskt tema!

  • cgubb03 12 augusti 2010

    Ska snart fira in mina 30 år här på planeten! Tänkte ha amerikanskt tema och gästerna är av alla åldrar. Söker därför hjälp med genuina amerikanska recept på exemelvis:

    Milkshake
    Grillade majskolvar
    Coleslaw
    BBQ-sås
    Panpizza
    Jacked potatoes
    Ribs
    Macaroni and cheese
    Brownies
    Cheesecake
    Minicupcakes
    m.m.

    Kom gärna med egna förslag, all hjälp mottages tacksamt!

  • AnneNi 12 augusti 2010

    Kul med amerikanskt tema :-)
    Leila Lindholms chocolatechip walnut-brownies är helt ljuvliga enligt mig och de flesta som smakat dem när jag bakat. Recept finns på recept.nu.

  • cgubb03 13 augusti 2010

    Puffar!

  • cgubb03 16 augusti 2010

    Ingen som vill hjälpa mig?{fingers-crossed}

  • The_mama97mia 16 augusti 2010

    Jag tänker på ett program i Halvåtta hos mig, där värdinnan serverade hamburgare till huvudrätt. Ledsen har inga egna recept att länka till.

  • chrisq 16 augusti 2010

    :DDdu har ju så mycket redan marmalowws har du glömt ett måste vad kul

  • alindalinda 16 augusti 2010

    om du vill göra något himla äkta amerikanskt så kan jag hänvisa till denna länk,
    bli dock INTE förvånad över fett och sockermängder ;)

    http://www.secretrecipes.com/index.html
    http://www.topsecretrecipes.com/Taco-Bell-Beef-Burrito-Supreme-Reduced-Fat-Recipe.html

  • sju 17 augusti 2010

    Det här receptet kommer från början från Rachel Ray och räcker till många. Jag har översatt både receptet och doseringen till svenska mått.

    Red, white and blue slaw salad

    3 msk vitvinsvinäger
    1 msk socker
    0, 8 dl jungfruolivolja
    Salt
    Nymalen svartpeppar
    2½ dl nedsmulad blåmögelost
    5 dl strimlad rödkål
    1 l strimlad vitkål
    1 knippe salladslök som skäres i tunna skivor

    Vispa ihop vinäger, olja, socker, salt och peppar i en stor skål. Blanda ner osten i blandningen och släng ner de olika kålsorterna och salladslöken. Låt stå några timmar innan serveringen.

  • cola66 17 augusti 2010

    det finns en bra kokbok som heter U.S .A kokboken av Sheila Lukins, det är det bästa tips jag kan ge dig

  • sju 17 augusti 2010

    Typiskt amerikanskt och trevligt på buffé är också kyckling typ Kentucky Fried Chicken. Jag hittade recept här på MK.

    Kentucky fried chicken KFC

  • welma 17 augusti 2010

    kika in på rachaelray.com, där finns många goda amerikanska recept. Lycka till! :)

  • Propello 8 september 2010

    Key Lime Pie! Så sjukt amerikanskt och det godaste jag vet. Och Lemon Meringue Pie är också en höjdare, finns recept på båda här nånstans på matklubben :)
    Det kanske är för sent att skriva i den här tråden, men what the hell.

  • Snoops 8 september 2010

    Sticky ribs!

  • CarmelK 9 september 2010

    Om du letar amerikanska recept så kan jag rekommendera Food Network och speciellt Paula Deen. Hon kör lite southern cooking.
    http://www.foodnetwork.com/paula-deen/recipes/index.html

    Lycka till med festen om den inte redan varit.

  • matpolisen 9 september 2010

    Du måste ha Key Lime Pie på din typiskt amerikanska meny. http://www.foodnetwork.com/recipes/emeril-lagasse/key-lime-pie-recipe/index.html

    3.5 deciliter krossade digestivekex
    1.2 deciliter strösocker
    4 matskedar smält smör
    400 ml kondenserad mjölk
    2.3 deciliter limejuice
    2.3 deciliter gräddfil
    2 matskedar florsocker
    1 matsked limezest

  • Erajscha 9 september 2010

    På stora matvarubutiker som t.ex. citygross hittar man oifta en amerikansk hylla, där finns mac&cheese-mix (så superamerikanskt att göra på halvfabrikat!)

    Jacked potatoes är bara vanlig bakad potatis, vanligt att servera till är sour creme, creme fraiche eller gräddfil.

    I amerika-hyllan hittar sdu också grillsåser sompassar till dina ribs!

  • sme 10 september 2010

    Skrivet av mama97mia den 16 aug 2010

    Jag tänker på ett program i Halvåtta hos mig, där värdinnan serverade hamburgare till huvudrätt. Ledsen har inga egna recept att länka till.


    Dessa är så goda, har gjort dom flera gånger, smälter i munnen .

    http://www.recept.nu/1.288369/jessica_gunnarsson/varmratter/kottfars/viva_la_burger

  • kareng 10 september 2010

    Hej
    Kommer precis hem från USA (Florida) vi är helfrälsta på Kentucky Fried Chiken som typ receptet ovan gudomligt gott serveras med potatis klyftor olika dressingar ÖL i kannor alltså mycket, och bröd och så 'är jänkarna heltokiga i GLASS I STORA LASS och en key lime pie som receptet ovan till kaffet är ju aldrig fel och sen massor av snacks och så sockrar de popcornen vilket är heläckligt men men söt är gott grattis förhoppningsvis i förtid.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.