Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

50 års kalas i rocktema

  • myheart 10 december 2008

    Hej

    Jag håller på fixar iordning en överassknings fest i 50 tals rocktema :p (Y). Och nu vill jag göra en buffe som inte kostar alltför mkt att fixa för max 25 pers
    smörgåstårta är uteslutet
    Skulle man kunna ha kycklingklubbor och potatis gratäng ? men sen då ?? :'(
    Öl och vitt vin till detta hade jag tänkt

    Tack på förhand

  • Lyckolaman 12 december 2008

    Ska festen vara vintertid eller till våren?
    Med många gäster är en grill en bra ide och det är ju inte omöjligt på vintern heller så länge det inte är nederbörd.

    Minihamburgare, detta ger gästerna möjlighet att variera själv. För vegetarianerna kan man grilla kycklingfile.
    Grillade majskolvar som man delat i mindre bitar, glöm inte tandpetare!!
    Prinskorvar och andra små starka korvar som man sätter tandpertare i
    Hemmagjord salsasås och guacamole med majschips.

  • markus 12 december 2008

    Skrivet av Lyckolaman den 12 dec 2008

    Ska festen vara vintertid eller till våren?
    Med många gäster är en grill en bra ide och det är ju inte omöjligt på vintern heller så länge det inte är nederbörd.

    Minihamburgare, detta ger gästerna möjlighet att variera själv. För vegetarianerna kan man grilla kycklingfile.
    Grillade majskolvar som man delat i mindre bitar, glöm inte tandpetare!!
    Prinskorvar och andra små starka korvar som man sätter tandpertare i
    Hemmagjord salsasås och guacamole med majschips.


    För vegetarianerna kan man servera Kycklingfile???
    Hjälp mig förstå...

  • lisbethv 12 december 2008

    Ja vad åt man på 50-talet? Korv o Pucko !:'(:)
    Till kaffet Radiokaka kan de va nåt:D

  • Nettan75 12 december 2008

    Skrivet av markus den 12 dec 2008

    [
    För vegetarianerna kan man servera Kycklingfile???
    Hjälp mig förstå...


    Hehe, många vegetarianer äter bara inte rött kött, dvs fisk och fågel går bra. Men jag tycker det känns lite hycklande ;)

    Men till trådskaparen. Om du tänkte ha mat man kan äta stående och gående, som kyckligklubbor kanske du bör ha nåt liknande med tillbehören?

    Jag kan inte mycket om 50-talet just, men kolla på matvanorna för då och modernisera lite?

    Lycka till och hoppas ni får kul!

  • MatAnders 12 december 2008

    Gör en stor chili med inte bara köttfärs utan som orginalet mindre grytbitar och ett gott bröd att doppa samt deep fried eller grillade kyckling klubbor/lår god mat att knapra på. Eller kanske lite goda smördegs piroger? Lycka till i alla fall(Y)

  • myheart 12 december 2008

    Festen ska ske den 20 dec , det är altså rätt snart :o

  • boz1965 12 december 2008

    Skrivet av myheart den 10 dec 2008

    Hej

    Jag håller på fixar iordning en överassknings fest i 50 tals rocktema :p (Y). Och nu vill jag göra en buffe som inte kostar alltför mkt att fixa för max 25 pers
    smörgåstårta är uteslutet
    Skulle man kunna ha kycklingklubbor och potatis gratäng ? men sen då ?? :'(
    Öl och vitt vin till detta hade jag tänkt

    Tack på förhand


    Femtiotalsfest... (Y)
    Då är det ju en självklarhet att servera "raggarballe med svängdörrar" :D

  • myheart 12 december 2008

    Tack så mkt

    Mer förslag kanske ?? Sen undrar jag om man ska ha efterrätt ? Typ en kolapaj hade jag isf tänkt
    Om nu nån är intrresserad av kaffe & efterrätt och ev likör till det

    Vad tror nI ?

  • UllaC 12 december 2008

    2 recept som är jättegoda på buffébordet och passar vilket årtionde som helst.
    Paj i långpanna med crabfish och räkor
    Festlig bricka med kallskuret och ost

  • markus 12 december 2008

    Skrivet av elpatron den 12 dec 2008

    En liten fråga för att "se" festen framför mig. Vilken typ av rock är temat gjort i?
    Överrock, militärrock, skinnrock eller tomterock?
    För spinnrock kan det inte vara väl?

    Till efterrätt kan man ju ha milkshake med ngt speciellt i, det va ju poppis på Elvis tid :)


    Eller varför inte Banan och jordnötssmörssmörgåsar???

  • myheart 12 december 2008

    Skrivet av elpatron den 12 dec 2008

    En liten fråga för att "se" festen framför mig. Vilken typ av rock är temat gjort i?
    Överrock, militärrock, skinnrock eller tomterock?
    För spinnrock kan det inte vara väl?

    Till efterrätt kan man ju ha milkshake med ngt speciellt i, det va ju poppis på Elvis tid :)


    Det är gjort så att jag kommer att sätta upp stora 50 tals bilar och en bar på väggen osv och konfetti i svarta noter på bordet osv

  • The_mama97mia 12 december 2008

    Låter som en kul fest! Jag skulle tycka att hamburgerbuffé vore kul, ser framför mig reklamaffischer á la USA med snygga servitriser på rullskridskor som svischar fram mellan amerikanska bilar på parkeringen...

    Som efterrätt - glass Rocky Road *ler*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.