Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barnkalastips

  • marjoh1 3 november 2008

    Skrivet av stenugn den 3 nov 2008

    Hej! finns det möjligtvis någon här som har ett recept på chocklad rutor?:D
    Har letat och letat. Det ska vara sådana som man har kaffeglasyr och strössel eller kokos på.:D


    Tror kakan du menar går under namnet kärleksmums, prova att söka på det:)

  • tina62 4 november 2008

    Vi har varit lata denna gången. Vi är 3 föräldrar med barn i samma klass. Grabbarna fyller nu 9 år.

    Vi kände att vi ville göra något annorlunda!
    Så vi har bjudit hela klasset till Barnens lekland i Karlskrona.
    Pojkarna fick välja mellan dessa teman: Djungelrum, Undervattensrum, Riddar/ Prinsessrum och Discorum med karaoke.

    Deras val blev discorummet, maten de valde var hamburgertallrik, läsk, mjukglass och gottepåse!

    Här finns massor att göra för barnen och det gör inget om det finns mycket spring i deras ben!

    Så hemsk dyrt blev det inte heller då vi är 3 stycken!

  • mrsmama 4 november 2008

    Hej, jag har en 5 årig dotter som har haft olika barnkalas de senaste åren.
    Vi har hyrt badhuset på orten där vi bor och bara tagit med fika till alla barn och föräldrar.
    Mycket uppskattat!!!
    Vi har även hållit hus ute i våran "jaktkoja" i skogen och grillat korv och haft godisgömmor så barnen får leta efter sin egen godispåse.
    Dessa båda förslag tycker vi har varit toppen och barnen har älskat det.
    + är att man inte behöver hitta på så mycket aktiviteter eftersom det är platser som barn lätt roar sig själva och varandra. En gympasal är också kul! (Y)

  • NicolinaZ 22 januari 2010

    Hej alla, kan man inte bara ha "vanliga kalas"? Med korv&bröd eller köttbullar först, och sedan snurra flaskan, sätt svans på åsnan eller hela havet stormar och så glasstårta och fiskdamm till slut? Åtminstone för de lite mindre barnen. 9-10-åringarna kanske sedan vill vara mer tematiska. Vår minsting på 10 år ska ha riddar&prinsesskalas i morgon, men det är mest så att gästerna gärna får klä ut sig, det gör han, och så kallar vi lekarna tornerspel och gör glasstårtan i form av en borg. Behöver inte vara krångligare ;-)

    Förresten en miljökommentar: Skippa engångskärlen! Ungar uppskattar verkligen då de får äta från fina assietterna och kanske t.o.m dricka ur glas på fot. När min dotter fyllde sex var detta stooor succé, och de flesta av oss har ju diskmaskin, eller åtminstone varmvatten ;-)

  • Maarden 22 januari 2010

    Man kan ha ett frukost/brunch-kalas där man t.ex. kan servera nybakta frallor, scones, smoothies där barnen får välja sin egna smak, låta barnen pressa sin egna juice och avsluta med american pancakes. Barnen kan ju komma i pyjamas och morgonrock om de vill.

    Min syster på 10 år var på ett sånt kalas och hon uppskattade det, hon fick en mysig och bra start på dagen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.