Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Behöver tips på maträtt till imorgon lördag

  • sandy76 14 augusti 2009

    Jag ska ha födelsedagsfest imorgon. Har legat sjuk hela veckan o måste nu komma på något gott o festligt men framförallt lättlagat tills imorgon. vi är 15 stycken vuxna. kan någon snälla ge mig ett tips på vad jag kan bjuda på? har ´tittat på några recept som tacogratäng osv. tacksam för alla svar. mvh sandra.

  • popik 14 augusti 2009

    Detta äe en väldigt uppskattad rätt. Det bästa är att du kan göra i ordning den i förväg eftersom den bara blir godare av att stå några timmar, det går lika bra att använda fläskfilé i stället för kycklingfilé om man föredrar det.

    Stekt marinerad kycklingfilé

  • marielotta 14 augusti 2009

    Lasagne tycker jag är gott och lättlagat med god sallad till och bröd... du kan köpa färdiga Hattingsbröd att värma i ugnen.

  • AnneNi 14 augusti 2009

    Jag tycker också lasagne är en bra bjudrätt, gott och enkelt att ha färdigt. Vill man även göra sallden innan kan man tex göra en god vitkålssallad, som bara blir bättre av att stå ett tag.
    Lycka till!

  • Countrygirl 14 augusti 2009

    flygande jakob med färdiggrillad kyckling är gott, enkelt och lite retro.

  • Disen 14 augusti 2009

    Detta gjorde jag igår på mitt kalas, fast jag gjorde det med kyckling. Eftersom jag jobbade hela dagen så var detta suveränt för det sköter sig mer eller mindre självt i ugnen.
    Hade bönor, sallad och painrich till.
    Det är SUPERGOTT!!!:p(Y)
    Super goda fläskkotletter / karré / fläskfilé

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.