Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vegetariska snittar

  • linnniie 7 november 2011

    hej alla matklubbare!

    Jag ska ha en liten fest på onsdag och skulle hemskt gärna vilja ha tips på vegetariska snittar då det kommer några vegetarianer.
    Skulle bli glad för tips :)

  • Kakan1986 7 november 2011

    Jag har sparat en hel del recept på tilltugg som mest innehåller ost då jag själv inte gillar typ skaldjur eller skinka.
    De som står nedan är de recept jag använt mest och som alltid blir uppskattade, dock är det kanske inte det du är ut efter när du säger "snittar", men det kan väl aldrig skada kanske ;)

    Catarinas ostsnacks
    Chili Cheese Balls
    Enkelt vitlöksbröd

  • alindalinda 7 november 2011

    åh alltså, låt fantasin flöda!

    smakkombinationer att dö för (imo)
    fetaost och soltorkade tomater,
    brieost och hjortronsylt
    rödbetor (INTE inlagda) och fetaost
    avocado, rödlök och oliver

    varför inte göra guacamole eller egen salsa?

  • ScarlettRose 7 november 2011

    Pestoskruvar

  • croxie64 7 november 2011

    Samosa kan man variera i all oandlighet och de brukar falla de flesta in i smaken.
    Och det finns gott om recept här på MK förutom det nedan.

    Samosa

  • croxie64 7 november 2011

    Det fanns inte så många recept på Samosa som jag först trodde, men i allmänhet så kan du fylla dom med i princip vad som helst.
    Tärna gärna potatisen istället för att mosa den...och du kan också lägga till strimlad morot eller/och lite vitkål i fyllningen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.