Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hallojsan Kalle!

  • boz1965 2 januari 2010

    Jag är på väg att sadla om från IT-nisse till kallskänk och ska starta en smörgåsbutik här i stan till våren. Är egentligen kock (förutom IT-nisse) till yrket men steget från kock till kallskänk är ju inte så väldigt stort. Jag gjorde faktiskt tre veckors praktik hos Ida Davidsen i min ungdom :). Jag vill bara fråga vad du tror om det här brödet som jag fick recept på av en bagare i Köpenhamn för "hundra år sen". Jag är medveten om att det kanske inte är den allra bästa idén rent ekonomiskt att baka brödet själv, men jag är lite petig och vill gärna göra saker från grunden... "Surdegsmomentet" är förståss redan avklarat. Själv tror/vet jag att det passar alldeles utmärkt till danska smørrebrød, men vill gärna ha en åsikt av ett riktigt proffs.

    Rugbrød med surdej

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.