Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

färdigköpta köttbullar tips

  • mistralwind 15 april 2008

    Införskaffade mängder av färdigköpta köttbullar när de såldes billigt efter påsk. Egentligen är jag inte överförtjust i dessa små bollar, men det är snabbt och enkelt när man inte orkar rulla själv.
    Men nu har jag totalt tappat ideer om hur man ska kunna göra nåt roligt med dem.
    Har nån bra och roliga recept med färdiga köttbullar så man kan förnya sig lite? Måste försöka tömma frysen lite :D
    Är abnormt tacksam för svar! (Y)

  • kickiekblad 15 april 2008

    gör goa köttbullemackor

  • lennali 15 april 2008

    Ja, köttbullemackor är inte dumt, här kommer ett förslag:
    Tag en Pain rich eller två, lägg ett salladsblad i botten.
    Dela köttbullarna och lägg i brödet.
    På med Rydbergs orientdressing efter tycke och smak, supergod dressing.
    Stoppa ner några gurkskivor och tomatklyftor.
    Ät och njut.

  • anluk 15 april 2008

    Man kan också krydda lite extra i smöret innan man lägger dem i stekpannan. Blir lite roliga smak då.

  • Ullis1 15 april 2008

    Ja, håller med föregående talare! :D
    Tillsätt även extra krydda t.ex svartpeppar och stek dem med en hackad gul lök.

  • Ullis1 15 april 2008

    Oj, nu kom det in en annan emellan här. Jag fortsatte skriva på anluks inlägg om någon blir förvirrad. :p
    Men molgan hade ju ett bra tips! :)

  • mammamus 15 april 2008

    Gör blåbands indian currysås stoppa i köttbullarna låt småputtra et tag äts med ris! :D

  • MatAnders 15 april 2008

    Kanske en lyx pyttipanna bara skära i mindre bitar och tillsätta lök och korv m.m

  • timmele 15 april 2008

    Skär köttbullarna i bitar och stek tillsammans med lök. Häll sedan i Keldas tomato treat, en färdig tomatsås med creme fraiche. Sedan är det bara att koka upp så att allt blir varmt och serveras med pasta, det blir jättegott.

  • GodareMat 15 april 2008

    Varför inte göra en härlig gryta med till exempel krossad tomat, lök, paprika, chili, kidney-bönor och kanske purjolök och servera med ris? Krydda grytan efter egen smak, så kan du göra den precis så het som du själv vill ha den...

  • evaldo 15 april 2008

    De köpta, färdiga köttbullarna är inte fy skam, de 'r riktigt goda tycker jag.
    Bra och lättvindigt när man har brådis.

  • krtek 15 april 2008

    Tänkte idag när jag gjorde Tomatsoppa med pasta att det nog inte vore helt fel att ha i lite köttbullar så att det blir en "köttbullesoppa"

  • monac 15 april 2008

    köttbullar är godast kalla....citerar sonen 7år! fniss....

  • monac 15 april 2008

    vi brukar göra pytt som MATAnders föreslog...det är inte dumt. Har man en grädd skvätt så blir den gräddstuvad! inlag.rödbetor & stekt ägg kanske till!:)

  • Glitterfia 15 april 2008

    Här kommer några tips från mig:
    Köttbullar och spagetti.

    Stuvade makaroner och köttbullar med brunsås.

    Stek köttbullar tillsätt en förpackning krossade tomater med chili, strimla ner paprika, krydda med lite malen ingefära, samt smaka av med ev andra kryddor. Till det kokt potatis.

    Köttbullar och potatissallad.

  • jas65 15 april 2008

    Spanska köttbullar,
    1 burk skivade champinjoner eller 150 gr färska
    1 liten gul lök
    1 msk matolja / eller smör
    1 1/2 msk vetemjöl
    2 msk tomatpure'
    3 dl buljong
    10-15 oliver
    Man kan även använda en burk med vita bönor också
    salt
    peppar
    Mvh
    Höfta mera


    är väldigt gott

  • The_mama97mia 15 april 2008

    *skrattar* här är det lyx att ha färdiga köttbullar i frysen. Jag köper ofta o gärna. O det är ngt som barnen önskar! Inga problem att bli av med...

  • GodareMat 19 april 2008

    Ett till tips på vad du kan göra med köttbullarna...

  • Lotten_J 19 april 2008

    Jag brukar göra en ganska hot pepparsås och värma köttbullarna i denna...såsen baserar jag på Caj P´s grillolja som bas och grädde såklart och detta tillsammans med hemgjort potatismos blir hur starkt och gott som helst

  • irrevirre 19 april 2008

    Nää, det enda jag kan tänka mig färdigköpta köttbullar till är en macka med massa rödbetssallad .... men då kanske jag egentligrn hellre i alla fall äter den utan köttbullarna. Hmmm, nej jag har inget förslag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.