Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Familjens favoriträtt?

  • Lena 21 januari 2008

    Här hemma är set kålpudding o potatis:p

  • Okänd 21 januari 2008

    min älsklinsrätt är gratäng,gärna skink-pot.gratäng
    Min sambo säger rotmos
    Sonen Micke säger Lasagne.
    Katten Ludde jamar fram kokt Alaska Pollock.

  • anluk 21 januari 2008

    Har så många men tacos, rökt lax och spagetti med köttfärssås är de jag spontant kommer på. Men barnen är precis som vi vuxna glada i soppa, wokat och indiskt oxå så jag kan faktiskt inte säga specifikt en rätt som går hem!

  • farmoringer 21 januari 2008

    Finns inte bara en favoriträtt här. Jag älskar spagetti med köttfärssås men lika mycket älskar jag stekt fläsk med löksås....och så finns det ju en massa andra lika goda maträtter. Fisk inte att förglömma.

  • pingu 24 januari 2008

    För makens och äldste sonens (6 1/2) del så är det alla gångar spaghetti och köttfärssås. Minstingen och jag själv älskar fiskpudding.

  • Nettie 24 januari 2008

    Våra favoriter är stekt fläsk med löksås eller dillkött.:p

  • gunma 24 januari 2008

    fläsk och löksås ,,,klart bäst(Y)

  • celice 24 januari 2008

    :D För egen del blir det fläsk, brunaböner och stekt lök, men får min man bestämma blir det mina köttbullar med hemmagjord lingonsylt och potatis:D

  • Mammamu 24 januari 2008

    Vi är 3 personer i vår familj och lika många viljor!! Men Spaghetti Carbonara med hemmagjort vitlöksbröd är en maträtt som vi alla gillar!!

  • MammaIrene 24 januari 2008

    Kycklinggyta med ris efter eget recept som jag snart tänker lägga ut här... Det är fantastiskt gott o alla brukar äta som hästar, även min lilla matvägrare på snart 2 år....

  • jas65 25 januari 2008

    Kålppudding med potatis och lingonsylt, min sambos favorit är potatisbullar med fläsk och lingonsylt.

  • gruda 25 januari 2008

    En riktigt god sallad inehållande.

    kyckling
    stektbacon
    fetaost
    avokado
    rödlök
    chasewnötter
    gurka
    körsbärstomater
    olika sorterssallad

    SUPERGOTT!
    spec med den salta smaken från baconet!! (Y)

  • Shuffel 25 januari 2008

    Lax stekt på saltbädd i ugnen med en god gräslökssås och pressad potatis. Som avslutning är det gott med katrinplommonsufflé och grädde. Går bra att äta en kraftig efterrätt efter fisk.

    Tycker Shuffel den 25/1

  • CamillaP 25 januari 2008

    OJ, vi har många, men favoriträtterna som vi alla tycker om är: Fiskgratäng (med rätt så kryddigt täcke) m. kokt potatis och broccoli. Spaghetti m. köttfärssås.
    Fiskpinnar med bulgur sallad och massor av grönsaker är något vi äter på dagar där tiden är knapp. 20 minuter så är maten färdig, och gott är det!

  • vikky 25 januari 2008

    Grillad lax :)

  • dragonfire 30 januari 2008

    Kan inte peka ut en speciell rätt som är absolut favorit, men fläskfilé och klyftpotatis med någon god sås är ju alltid en hit här hemma! Gärna med lite chèvre inblandat på något sätt... (Y)

    Nyligen så har jag fått en kärlek för färdigmarinerade kycklingvingar som man köper i frysdisken av sorten Pepper&Passion. Dessa tillsammans med klyftpotatis och så creme fraise med franska örter är en ritkig hit! (L)

    Annars så har jag en kycklinggryta som jag har under mina recept som är riktigt god. Korv stroganoff med massor med gurka till går alltid hem också!

    Eller en god kycklingwok med fräscha grönsaker, som blomkål, minimajs och morötter!

    På sommaren är det självskrivet med grillat kött, grillade grönsaker och potatissallad!

  • jessicaalm 30 januari 2008

    Jag hatar rotmos som man fick i skolan !!!!! Det som kan göra rotmos som jag kan äta så är det min svärfar och med kok kött. Stekt fläsk med löksås mumma ska vi ha imorgon

  • Hjotrongull 30 januari 2008

    Stekt fläsk med löksås här också:) Verkar vara mångas favorit...

  • delikat 8 februari 2008

    Lax i alla möjliga former är något som vi gillar hemma hos oss.

  • Gunn57 8 februari 2008

    :p Fläskfilé i alla former(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.