Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fiskmiddag - plock

  • Ulrika91 3 november 2010

    Jag tänkte göra lax till middag idag. Jag har precis bakat dillbröd (kuvertbröd, recept kommer) och jag tänkte koka laxen.

    Jag vill göra typ som en plockmiddag, ni vet när man köper en grillad kyckling och gör en sallad, med vitlöksbröd och massa såser osv. Något i den stilen vill jag göra, fast med lax då, och detta brödet.

    Ska man satsa på en aioli, eller en kallslagen hollandaise? Har du något bra recept på vad jag kan göra med laxen. Alla tips mottages!!

  • flingsalt 3 november 2010

    Skulle det inte kunna vara gott med en raita med lime och honung? Hmm.. kanske bara jag som är sugen.

  • The_mama97mia 3 november 2010

    Den gamla hederliga klassikern creme fraiche med rödlök och röd caviar är inte dumt, passar bra till brödbiten.

  • flingsalt 3 november 2010

    Åh... du skulle kunna ha en ljummen potatissallad med creme fraiche, dijonsenap och hackad gräslök. Det är ju lite såsigt. :) Passar nog dessutom lite bättre med dillbrödet.

  • 7201 3 november 2010

    Lite sent påkommet nu men denna sås bara MÅSTE du testa till Lax
    någon gång.... denna ska helst dra ett dygn....
    Godaste romsåsen till fisk eller bakad potatis

  • littlejohn 3 november 2010

    Creme fraiche smaksatt med Sweet and Sour är också gott till lax

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.