Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förslag ?

  • Ninni84 23 augusti 2011

    Förslag på middag till typ 20 personer ?Ska ha kalas....Ta imot alla förslag....

  • Countrygirl 23 augusti 2011

    en god italiensk buffé.

  • Mellanbellan 23 augusti 2011

    Detta hade vi till 25 personer. Något tog slut och annat räckte till frukost/lunch nästa dag
    Mellans kalla buffé

  • blekegreven 23 augusti 2011

    Jag bjuder ganska ofta på middag här och var gång orkar man ju inte tillreda (elller städa efter) en buffé trotts att det är gott.
    Vill jag göra någor som ändå känns lite lyxigt blir det gärna en underbar räkgryta med vitt vin och saffran, till den serverar jag ett gott ris, enkel sallad och brytbröd.
    Goda grytor är mat som är tacksam att laga mycket av.

  • The_mama97mia 23 augusti 2011

    Ja - det får ju du själv tänka över - vad du föredrar för "design" på kalasmaten, buffé är en sak, trerätters en annan...

    Ngt som jag gjort vid tillfällen då vi varit många är
    typ snittar till förrätt (fast då stående, mingel, plockmat)
    de här är riktigt goda o enkla
    Fingermat med rökt lax

    och som huvudrätt
    Oxfilé i två marinader, med citron, vitlök och rosmarin
    Serveras lämpligast med en god potatisgratäng och frisk sallad, som man kan variera hur man vill eller till o med ha som salladsbuffé till

    Efterrätt är jag usel på så det lämnar jag åt andra...

    Hur som - lycka till med festen kalaset o planeringen, kanske inte i den ordningen då...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.