Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

har du något favorit.....

  • 30 november 2007

    .....bröd?

    bröd är ju så gott, och det doftar ju bara för underbart! jag älskar mörkt, grovt bröd, med mycket fröer i. och kanterna skall vara hårda. och russin också!!:p
    bröd typ a`la

    http://lumaol.files.wordpress.com/2007/06/brod.jpg

    http://www.nwt.se/ArticlePages/200706/20/20070620151004_327/m-mat_4_os.jpg



    hur är ditt bröd? ljust eller mörkt? Franskbröd, långfranska, formfranska, bergis, barkis, frallor, småfranska, rundstycken, tekakor,Pain Riche, baguette, rosenbröd, Fullkornsbröd, Kavring, Kubb, Vörtbröd, Knäckebröd, Oblat, naan, Bagel, Focaccia, Pitabröd, Scones, Tunnbröd, pinnbröd?

  • angeleye82 30 november 2007

    favoriten alla gånger är tunnbröd o polarkakor..med smör, ost o kaviar..eller marmelad..men ja gillar mörkt o rostat också:)

  • Amika 30 november 2007

    Jag gillar ju allt bröd jag. :) Men gärna med fröer och annat gott i precis som du.
    Men sen är det ju väldigt gott att göra varma mackor i smörgåsjärnet med ost och rökt skinka eller salami och lite brie... Mmmm... Gott. :)

  • morgana 1 december 2007

    Bröd stavas KNÄCKEBRÖD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alla gånger!

  • Aspholme 1 december 2007

    Fazer,s Rallarhalvor-håller magen igång och är ett nyttigt bröd.
    Annars så älskar jag mjukkaka som den bakas i Tornedalen.

  • anluk 1 december 2007

    Knäckebröd är himla gott!! Gillar också hjärtegott som kommit nu. Men hembakat slår ju allt! Tyvärr är jag väl inte den mest aktiva brödbakaren:o

  • matvraket 1 december 2007

    favoriten är definitivt det fetaostbröd jag har upplagt under mina recept. SÅ underbart gott, och saftigt! Man kan äta (nästan) hur mkt som helst, trots att man är mätt. Love it! Av de bröd jag inte bakar själv är pågens julvörtbröd utan russin en favorit. Mumma! (Y)
    Sedan är alltid mammas hembakta bröd gott, som jag ätit sedan jag var tre äpplen hög. (Y)

  • Nettie 1 december 2007

    knäckebröd och rostat bröd, om jag måste äta bröd
    överhuvudtaget, är just ingen brödmänniska

  • Okänd 1 december 2007

    (Y)Är så onyttig och gillar helst ljust bröd,men äter även limpa,rågkakor,grovt bröd mm.Kan inte äta bröd där det är solrosfrön i.Det får mig att kväljas.:)

  • 1 december 2007

    Ni blir väl trötta på mitt GI-tjat...men jag har hittat ett bröd
    som nästan inte innehåller några kolhydrater alls!

    Man blandar ihop
    1 ägg
    1 msk sojamjöl
    ½ tsk bakpulver
    1 dl kokos

    Tillsätter en gnutta salt eller
    en gnutta sötningsmedel
    eller lite riven ost.

    Häller smeten i en liten plastform,
    kär på högsta effekt i mikron 2 min.

    Skär i skivor, brer på mycket smör och njuter!

  • pehrzonflickan 1 december 2007

    Franförallt kan man ju äta hur många rostbröd som helst, gott, men icke mättande och nyttigt. Tii frukost däremot är grovbröd från finska bageriet gott eller Wasa husman eller sportbröd med skinka och tomat/gurka.

  • farmoringer 1 december 2007

    ett riktigt surbröd från finland är ju jättegott...

  • evaldo 1 december 2007

    Russinbröd och julvört är mina favoriter.
    Annars äter jag vilket bröd som helst.

  • imse 1 december 2007

    Det finns ett knäckebröd som heter Wilmas och är smaksatt med bla dill&lök som är sååå gott.....
    annars har jag i veckan testat ett hembakat med morot och lite grövre mjöl i som var super saftigt och suveränt.//i(Y)

  • imse 1 december 2007

    Kom och tänka på ett jättegott bröd som jag fått av min mormor. Det är ett mjukt tunnbröd som man bakar i stekpannan eller på en stekhäll. Det är fil, honung och rågsikt, lite salt och bikarbonat i .
    Kavla ut och grädda i stekpannan eller på din stekhäll.:D

  • 2 december 2007

    Har ett recept på " Världens enklaste bröd" Mycket gott, enkelt och nyttigt.
    Lägger in det bland mina recept omgående(H)

  • Fotografen 3 december 2007

    Hmmmmmm Här sitter jag med ett knäckt knäcke bröd och känner mig knäckt för jag vet ju knappt vad ni knäcker för nya knäcker bröds recept
    Mera förklaringar tack och då gärna iform av post med nybakat bröd i så ska jag sedan komma med mitt förslag till hur ni kan skicka brödet fortare till mig om det föll i min smak.
    Vill vara nyttig och äta rätt och lätt men ändå bli mätt .

    Väntar nu på Postens sändning ! Tack på förhand .

  • pepparkaka 11 december 2007

    Fazer rågform :) eller fazer rostis !

  • Lena 11 december 2007

    Jag älskar vörtbröd med russin och allt fiber bröd:p

  • lennali 11 december 2007

    Rågi med en skiva kokt skinka och senap, så gott så.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.