Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur gör jag?

  • Lotten_J 31 juli 2010

    Står här med 12 kg nyrensad nyfiskade regnbågslaxar och tyckte jag kunde vara ordentlig och ta tillvara fiskrenset. Men hur attans får jag till en god fisksoppa med så mkt fiskrens?? Någon med ett bra recept?

  • boz1965 31 juli 2010

    Använd huvudena och skroven och gör fiskfond och frys in det du inte använder till soppan. Var bara noga med att rensa bort gälarna, annars smakar det rent ut sagt f-n om fonden.

  • boz1965 31 juli 2010

    Jag sökte på "fiskfond" här på MK och fick ett antal träffar. Ett recept som jag tycker verkar bra (utan att ha testat det) är detta: Fiskfond

  • Lotten_J 31 juli 2010

    Finemang...ska genast slå på kastrullerna och hoppas jag har det mesta hemma. Om inte får det väl bli lite improvisation .....


    Skrivet av boz1965 den 31 jul 2010

    Jag sökte på "fiskfond" här på MK och fick ett antal träffar. Ett recept som jag tycker verkar bra (utan att ha testat det) är detta: Fiskfond

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.