Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matförslag till bruten fot

  • zephie 18 juli 2008

    Tjohej!
    Nu har jag haft oturen att bryta foten (snubblade på dammsugaren) och därmed fått ofrivilligt sommarlov. Normalt sett är det jag som lagar maten hos oss och sambon är väl inte jätteglad över att få ta över det ansvaret...
    Så frågan är, har ni några bra recept som kräver minimalt hoppande fram och tillbaka i köket och som dessutom blir gott?
    Jag är trött på pasta och stekt korv/bacon/köttbullar...

  • MatAnders 18 juli 2008

    Varför inte sätta dig bekvämt och hacka lök,morötter,champinjoner och skära grytbitar och sedan göra en gryta som sköter sig själv. Ett annat tips är ju kyckling som ochså sköter sig själv så får fossingen vila lite medans.(Y)
    Krya på dig!

  • MatAnders 18 juli 2008

    Varför inte sätta dig bekvämt och hacka lök,morötter,champinjoner och skära grytbitar och sedan göra en gryta som sköter sig själv. Ett annat tips är ju kyckling som ochså sköter sig själv så får fossingen vila lite medans.(Y)
    Krya på dig!

  • Disen 18 juli 2008

    Tänk vad en dammsugare kan ställa till det. :@
    Jag en rätt som heter "Snabba kycklingrätten" den klarar din sambo enkelt o göra.
    Du får väl sätta han på "prov" nu i köket...:p

    Krya på dig! :p

  • MatHanna 30 december 2008

    Sitter nu i samma sits (bröt fotleden på juldagen) o nu det är Nyår.......suck, snabbt enkelt o gott vill man ju ha.
    Synd ingen ville svara på ditt inlägg.

    Funderar på rökt fläskfile m nån gratäng (ev köpe) tråkigt tråkigt.......men vad att göra, alla tips är välkomna.

    Enkel o god dessert???

    Vi blir ca 6 vuxna och 1 barn (vi äter det mesta)

    OBS! Ingen alkohol är tillåten för min del....starka smärtstillande tabletter.......

    TACK på förhand

    Halta Mathanna:D

  • Disen 30 december 2008

    Varmrökt lax är ju alltid lätt att fixa (även med en bruten fotled). Tråkigt värre för dig. :(

    Svampstuvning i tartaletter som förrätt.

    Dessert: Gino eller det här.
    Choklad- och yoghurtkräm med frukt och bär

    Lycka till. Gott Nytt År och fortsatt bättring! :p

  • LEDIVO 30 december 2008

    När makens hälsena gick av för några år sedan kom vi på att rulla omkring i köket på en kontorsstol underlättar hur mycket som helst för du får händerna fria från kryckorna.
    Hoppas ni av det tips får en lättare tillvaro.
    Skickar även med något recept, som går snabbt och lätt göra.
    Risrand med kyckling och räkor
    Knorrs Lasagnette där du endast tillsätter brynt färs och mjölk kanske också kan fungera.
    GOTT NYTT ÅR!

  • Eery 30 december 2008

    och det är därför jag inte plockar fram dammsugaren:D

    stackare! Dom flesta gratänger måste ju funka, finns en fantastisk och lite festligare potatisgratäng med fetaost och spenat här på mk. den kan jag varmt rekomendera(L)
    Nått gott tillbehör och en fuskvariant på grekisk sallad..

    önskar dig ett riktigt gott nytt iaf

  • MatHanna 30 december 2008

    Tack för era tips, det blir nog ett nytt år ändå:D....har fått igång maken här i köket ikväll, inte med den gladaste min precis men vad gör man, begärde att gästerna får ta med dessert, Så ja det blir nog både bra o gott.
    Vi håller tummarna på ugnsbakad potatiskaka med kycklingrullader innehållande soltorkade tomater, basilika, vitlök, lök, bacon, pinjenötter och philadelphisost. Typ "allt-i-ett".

    Gott Nytt 2009 på Er och låt bli att bryta era "benar"!

    Halta MatHanna

  • Lotten_J 30 december 2008

    Som sjuksköterska på ortopeden rekommenderar jag att era kära "gubbar" gör ett ryck i köket. Men sitt gärna vid köksbordet med foten i högläge och gör det mesta i förväg...sen sätter ni gubbarna i arbete. Jag gav som förslag till en patient som brutit foten att hon skulle skaffa sig en "James-klocka" och sitta i stolen och pingla med den då hon behöver hjälp :p:p
    Skämt å sido, mycket går ju att förbereda. Allt beror ju också på vilka restriktioner ni fått med vad ni får göra osv...hur mkt belastning...bara stegmarkera? Så en bruten fot ska nog klara en middag på nyårsafton. Lycka till med middagen (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.