Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Potatismos

  • Bumbis 7 juli 2010

    Finns det någon som vet om det funkar att göra potatismos på bakpotatis?

  • Mistys 7 juli 2010

    Har gjort det en gång. Blev inte bra. Gick inte att få den luftig. Blev också som lite "glasartad" svårt att beskriva men den blev blank och inte matt och fluffig som annars. Smaken var det inget fel på men somsagt, konsistensen blev helt annorlunda. Jag gör inte om det igen iallafall.

  • Okänd 7 juli 2010

    Bakpotatis kan fungera men varför köper du inte en påse med mandelpotatis? Det finns nog inget godare mos! Värm mjölken innan den blandas i moset, ta en rejäl smörklick, salt och peppar det är allt som behövs. Här kommer ett litet tips där det passar alldeles utmärkt med mandelpotatismos!

    Senapskassler

  • jimboz 7 juli 2010

    Jag prövade en gång och den blev nästan genomskinlig och väldigt blaskig...Stek den hellre i klyftor i ugn...

  • Bumbis 7 juli 2010

    Tack för svaren. Det får bli madelpotatis, det vara bara det att jag hade bakpotatis hemma och just idag blev jag sugen på mos.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.