Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Risrester...

  • Majainorr 23 juli 2009

    Fick över en massa kokt bamatiris efter middagen. Fantasin tryter och jag skulle bli glad över tips på vad man kan använda resterna till!

  • Annafbg 23 juli 2009

    Blanda i grönsaker som du gillar, bottna en gratängform med risblandningen. Toppa med kyckling, kassler eller vad du har hemma. Slå över en ostsås och strössla över lite riven ost. Gratinera en stund... Mitt universalrecept för överblivet ris, inte så nyskapande men det brukar bli riktigt gott!

  • Okänd 23 juli 2009

    Har du testat rispannkakor?
    Gör en ganska tunn pannkakssmet, gärna på dinkelmjöl, ta ett extra ägg om du använder dinkel. blanda i kokt ris och grädda pannkakor eller plättar av smeten.
    Eller om du skall göra köttfärsbiffar i morgon, dryga ut smeten med riset och stek biffarna som vanligt.
    Gör en omelett med ris i smeten, lägg i lite andra grönsaker, kokta ärtor, lite sparris, kanske lite riven ost, en perfekt lunch!

  • Disen 23 juli 2009

    Det här har jag gjort och det var jättegott.:p

    Khaopad Nua Stekt ris med biff

  • mep 23 juli 2009

    Frys in det i lämpliga portioner. Tina det i microvågsugnen. Snabbt o lätt har du kokt ris till någon rätt du behöver det till.

  • Majainorr 24 juli 2009

    Tack alla snälla för tipsen!

  • pigelin 24 juli 2009

    Man skulle kunna göra risotto.
    Ta riset och blanda med typ kassler, majs, ärtor, paprika och gör en derssing till. Supergott tycker jag själv!

  • Eery 24 juli 2009

    det här knåpade jag ihop när jag hade en förfärlig massa ris kvar. går såklart att variera

    Risbakelse

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.