Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på goda röror till bakad potatis?

  • Ellii 2 januari 2009

    Hej!

    Tänkte höra om någon har recept på några goda röror till bakad potatis som inte innehåller majonnäs?

    Tack för svar!! :)

  • Lotten_J 2 januari 2009

    Du kan blanda precis vad du själv önskar i creme fraiche och du har genast en god röra. Jag blandade sist en liten burk cremefraiche, rödlök, stenbitsrom och räkor.....att ha cremefraiche som grund är toppen. Man kan använda vilka recept som helst och bara utesluta majonäsen och kanske tillsätta mer t.ex cremefraiche om det är de som är grunden,

  • JennyV 2 januari 2009

    Sås till bakpotatis
    Detta är kanongott och snabbfixat och lätt!

  • MammaIrene 2 januari 2009

    Du kan i stället för majonäsen tillsätta gräddfil o cremefraiche, lite citron, salt svatpeppa rödlök o sedan antingen kallrökt lax, skinka , stekt kyckling eller vad du nu vill ha.......
    Det blir jättegott, min son är äggalergisk o det är ägg i majonäs så det försöker jag att använda så lite som möjligt.....

  • MammaIrene 2 januari 2009

    Du kan i stället för majonäsen tillsätta gräddfil o cremefraiche, lite citron, salt svatpeppa rödlök o sedan antingen kallrökt lax, skinka , stekt kyckling eller vad du nu vill ha.......
    Det blir jättegott, min son är äggalergisk o det är ägg i majonäs så det försöker jag att använda så lite som möjligt.....

  • matnjutaren 2 januari 2009

    Rostbiff,syltad lök och rostad lök och också mumma-röra med creme fraiche. :)

  • kristin1979 2 januari 2009

    Jag brukar använda:
    1 burk creme freich, hackad rödlök, hackad dill, finhackad crabfish, salt, peppar och lite citron ibland blandar jag i lite rom men det är inte nödvändigt.

  • Kirunakocken 2 januari 2009

    en röra helt utan laktos är att hacka avocado,rödlök,lime,tomat,paprika och lite färsk chili, riva vitlök och färsk ingefära. Blanda med lite olja och smaka upp med salt,peppar. gott även för allergiker.. :)

    //Johan kock

  • The_mama97mia 3 januari 2009

    chilikryddad köttfärsröra har jag sett tips på här på mk , kan nog funka bra det...

  • marialm 3 januari 2009

    De allra flesta röror går också att göra på Turkisk yoghurt, dessutom blir de smalare än med CF(Y)

  • Amika 3 januari 2009

    En burk keso naturell, 1hg rökt skinka som du finhackar, några matskedar mjukost av valfri sort, finhackad purjolök efter smak och sen finhackad dill... MUMS! :)
    Magert och hur gott som helst. :)
    Min systers bästa väninna tyckte det lät läskigt att blanda keso med mjukost, numera äter hon röran minst en gång i veckan på mackor, bakad potatis m.m. :)

  • popik 3 januari 2009

    Blanda turkisk yoghurt med pressad vitlök, finhackad röd chili, hackad färsk koriander, salt och räkor. Supergott.

  • erbium 9 januari 2009

    Brukar bland en halv burk cremefraise med en burk tonfisk, finhackad rödlök. Eller creamfraise med tonfisk och champinjoner och majs.

    /Jenni

  • MammaIrene 9 januari 2009

    Kom just på att jag också gjot en röra på Keso, cremefraiche , strimlad skinka, strimlad ost, rivet äpple salt o peppar = jättegott både som fyllning i smörgåstårta och på smörgås o knäckebröd, o dessutom ganska nyttig......

  • MammaIrene 9 januari 2009

    Kom just på att jag också gjot en röra på Keso, cremefraiche , strimlad skinka, strimlad ost, rivet äpple salt o peppar = jättegott både som fyllning i smörgåstårta och på smörgås o knäckebröd, o dessutom ganska nyttig......

  • lennali 9 januari 2009

    Två förslag från mig.
    Kycklingröra med sting
    Salami och fetafyllning

  • ppannis 9 januari 2009

    Mosa fetaost, blanda med naturell yougurt, pressad vitlök, svartpeppar och salt

  • Atomiic 9 januari 2009

    Blanda creme fraiche, rödlök, paprika, dill och kaviar.
    Jättegott :)

  • Dintan 10 januari 2009

    Blanda creme fraiche, rökt skinka i små bitar (jag brukar ta tunnt skivad skinka som jag skär i remsor), mango chutney och skivor av banan, salt och peppar.
    Låter lite skumt men är supergott!

  • Softilation 27 mars 2009

    Jag har mitt absoluta favorit recept på fyllning till bakad potatis. Inte särskilt magert, men jättegott.
    Till två bakade potatisar har jag 2 paket bacon, en burk champinjoner, en burk creme fraiche, 1 rödlök, vitlökssalt och salt & peppar. Sen börjar med att steka baconen och champinjonerna, blandar ihop baconen, champinjonerna och en burk crème fraiche naturell. Sen skalar och hackar 1 liten rödlök som sedan hälls ner i baconröran. Sist men inte minst när potatisarna är klara så tar man 2 dl ost och häller över, gärna med lite margarin. Osten smälter då lite, och sen är det bara på med baconröran över. Mums!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.