Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ätbara julklappar?

  • Jilliii 21 december 2012

    Brukar ni ge bort ätbara julklappar? (eller gå bort presenter generellt) Och isåfall vad?

    Jag har gett bort eget knäckebröd, bounty bollar, maränger, inslagen kola...

    Vore kul att hitta på något nytt. Gärna något som är hyfsat enkelt då barnen springer runt och stjäl uppmärksamhet och kan räcka till många

  • Anderstam 21 december 2012

    Här är en present som är kul, god och uppskattad.
    Presentlimpa

  • LenaBE1 21 december 2012

    Jätteenkelt och snabblagat är Wienernougat, dessutom är det jättegott, mycket godare än den köpta. Sök här i klubben, det finns flera recept. Men ta inte blockchoklad det är så tråkigt, det finns finare choklad i affärerna. Själv ska jag göra dom på bakchoklad från marabou, den mörka som innehåller 70% choklad. Lycka till. {snowman}

  • kallebakom 21 december 2012

    jag skulle bli himla glad över en flaska typ likör eller nå brännvin,, brukar själv göra sambuca blir som köpe !! bara krossa en påse stjärnanis ha dom i en 500ml flaska,i med en kvarting 40% låt dra gärna 2-4 dar eller längre,,sila av i med strösocker så flaskan blir full,,skaka tills löses --klart !!

  • TTJ 21 december 2012

    Jag gör varje år julkorgar som jag ger bort. Köper (billiga) korgar, typ brödkorgar och fyller de med hemmagjort julgodis av olika sorter i fina påsar, en burk hemmagjord marmelad kex eller skorpor som jag bakat själv och en flaska glögg. Slår in korgen i cellofan och knyter dit en fin juletikett!

    Det blir väldigt uppskattade julklappar och gåbortpresenter och det är ju mycket roligare att ge bort något man gjort själv (L)

  • Jilliii 21 december 2012

    Skrivet av TTJ den 21 dec 2012

    Jag gör varje år julkorgar som jag ger bort. Köper (billiga) korgar, typ brödkorgar och fyller de med hemmagjort julgodis av olika sorter i fina påsar, en burk hemmagjord marmelad kex eller skorpor som jag bakat själv och en flaska glögg. Slår in korgen i cellofan och knyter dit en fin juletikett!

    Det blir väldigt uppskattade julklappar och gåbortpresenter och det är ju mycket roligare att ge bort något man gjort själv (L)



    Har köpt två fina korgar på loppis för en 5a styck, så sa hitta på något kul... men det är ju just att komma på vad som ska finas i....

  • Tesslatess 21 december 2012

    hemlagad marsipan, det kan barnen oxå vara med och rulla och sen doppa i choklad. en bit nougat innuti blir jättegott

  • Josses 21 december 2012

    Jag brukar göra denna sill och ge bort istället för en blomma
    13:s Citronsill
    Äldsta dottern har gjort div. julgodis och som vi har lagt i små påsar av cellofan och sedan lagt i en brödkorg som vi sedan slog in i cellofan också som hon ska ge till sina "svärföräldrar", hon är bara 17 år så därför blev det "-tecken.
    Bättre-än-snickers
    Fudge med vit choklad och citron
    Godis med vit choklad
    Maraboufudge

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.