Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glöggmys

  • Tant_Anita 4 december 2009

    Jag ska glöggmyskväll med "tjejerna" och vill gärna ha lite tips om annat tilltugg än det gamla vanliga. Nån som har nåt förslag?

  • LellaGella 4 december 2009

    Va mysigt!:)
    Hur har du tänkt dig, mer som en fika eller lite mer matiga tilltugg?
    Annas osttårta
    En osttårta som passar till mycket. Bra som tilltugg om man har gäster som inte gilar blåmögelost till pepperkakorna.

    Ha det så trevligt!:p

  • Disen 4 december 2009

    Förutom rostade nötter och fyllda dadlar med ost så har jag denna goda cheesecake. :p

    Ädelsceesecake med pepparkaksbotten

  • kagebo 20 december 2009

    Pepparkakor med brieost är jättegott.

  • Roggan 20 december 2009

    Vispa grädde och blanda i lite hackad basilika, salt och peppar. Sätt en klick på en skiva parmaskinka och rulla ihop. Kanongott till glögg!

  • The_mama97mia 20 december 2009

    Skrivet av Roggan den 20 dec 2009

    Vispa grädde och blanda i lite hackad basilika, salt och peppar. Sätt en klick på en skiva parmaskinka och rulla ihop. Kanongott till glögg!


    Det lät spännande!
    Måste testa! Älskar basilika!

  • maman 20 december 2009

    Hade själv glöggfest igår och tänkte ta upp några av mina favoriter, den första fanns redan recept på här i Matklubben.(Y)
    Klockargården har ett recept på "Glöggpajer" som ursprungligen kommer ifrån Allt om mat 1992.
    Ett litet problem där är att i orginalet ska det vara fryst apelsinjuice i fyllningen, sån juice har jag inte hittat de senaste åren. Annat koncentrat är ok men den frysta ger bäst smak om du får fatt i den.

    Har du tillgång till en fritös?
    Provade att göra struvor igår, det blev oerhört uppskattat, jag har själv inte gjort sen nång gång i forntiden då frityrfettet skulle hållas i rätt temp på spisen. Inte lätt jag lovar, men i den elektriska fritösen gick det hur smidigt som helst. OBS osar en del så källare, garage eller liknande rekommenderas för friteringen.
    Vet inte vad du räknar som "vanligt tilltugg"? Men tunnbröd med skinka och senap är absolut inte fel, ger en extra försmak av julen. Blanda kesella och senap, bre på mjukt tunnbröd och rulla ihop.
    Linda in i plastfolie och lägg i kylen till strax innan den ska ätas, brödet torkar snabbt.
    Skär rullen i bitar och ställ på högkant som stubbar eller lägg ner och sätt tandpetare i.
    Ha det så jättemysigt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.