Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hemmagjord röbetssallad

  • SJL_1985 11 december 2008

    Jag är ute efter något gott och hyfsat lätt recept på rödbetssallad. Vill absolut inte köpa dessa rödbetssallder som finns i butik, är ju knappt några rödbetor i dom, bara en massa färgämnen. Så nu undrar jag om det finns någon vänlig själv som vill dela med sig av några lätta och goda rödbetssallads recept :-)

  • Bianca 11 december 2008

    Jag brukar göra egen rödbetssallad men har inget recept utan jag finhackar rödbetor i lämplig mängd, ett fintärnat äpple och en finhackad lök. Detta rör jag ihop med nån sked majonnäs, riven pepparrot(från tub/burk) och lite creme fraiche. Man får nästan prova sig fram då rödbetorna saftar av sig lite. Testa på bara, jag tror det är omöjligt att misslyckas (Y)

  • anluk 11 december 2008

    Har lagt in ett recept idag på rödbetsallad. Har inte provat det själv men verkar både gott och enkelt.

    Rödbetssallad

  • Gnurf 11 december 2008

    Skrivet av Bianca den 11 dec 2008

    Jag brukar göra egen rödbetssallad men har inget recept utan jag finhackar rödbetor i lämplig mängd, ett fintärnat äpple och en finhackad lök. Detta rör jag ihop med nån sked majonnäs, riven pepparrot(från tub/burk) och lite creme fraiche. Man får nästan prova sig fram då rödbetorna saftar av sig lite. Testa på bara, jag tror det är omöjligt att misslyckas (Y)


    EXAKT så här gör även jag min Rödbetssallad, men oftast blir det turkisk yoghurt istället för CrFr...å så salt och vitpeppar såklart....å inte nån pepparrot heller...men annars så EXAKT...:D

  • boz1965 11 december 2008

    Skrivet av Gnurf den 11 dec 2008

    Skrivet av Bianca den 11 dec 2008

    Jag brukar göra egen rödbetssallad men har inget recept utan jag finhackar rödbetor i lämplig mängd, ett fintärnat äpple och en finhackad lök. Detta rör jag ihop med nån sked majonnäs, riven pepparrot(från tub/burk) och lite creme fraiche. Man får nästan prova sig fram då rödbetorna saftar av sig lite. Testa på bara, jag tror det är omöjligt att misslyckas (Y)


    EXAKT så här gör även jag min Rödbetssallad, men oftast blir det turkisk yoghurt istället för CrFr...å så salt och vitpeppar såklart....å inte nån pepparrot heller...men annars så EXAKT...:D


    Jodå, så gör jag också, men använder fettfri majonnäs istället för att hålla ner lite på kalorierna eftersom jag är diabetiker.

  • UllaC 11 december 2008

    Har lagt in en annorlunda och matig rödbetssallad.
    Estnisk rödbetssallad

  • lillanwett 12 december 2008

    Min egen Rödbetssallad:
    Jag vispar 1dl grädde och blandar ner 2msk majonäs och 0.5dl gräddfil
    Jag hackar färdigkokta rödbetor (ca 15 skivade) i små bitar,
    och finhackar 2 skalade och urholkade äpplen.
    Jag rör om allt väl och klipper färsk persilja över salladen, Enkelt är godast!:)

  • sidam 12 december 2008

    Sedan många år gör jag vad vi i familjen kallar sillsallad utan sill...det blir en jättegod rödbetssallad...Rödbetor, smörgåsgurka, kokt potatis, äpplen, lök... spad från rödbetor.
    Finhackat ägg...runt salladen och Turkisk yuoghurt, Creme Fraishe eller gräddfil till... leta efter ett recept på sillsallad om du vill ha propotioner...jag tar på en höft ;>) Inga-Lill

  • bith 19 december 2008

    Skrivet av SJL_1985 den 11 dec 2008

    Jag är ute efter något gott och hyfsat lätt recept på rödbetssallad. Vill absolut inte köpa dessa rödbetssallder som finns i butik, är ju knappt några rödbetor i dom, bara en massa färgämnen. Så nu undrar jag om det finns någon vänlig själv som vill dela med sig av några lätta och goda rödbetssallads recept :-)

  • MariaN66 19 december 2008

    Ville bara förmedla ett litet tips. En bekant till mig brukar tärna i västerbottensost (eller någon annan lagrad ost) i sin hemgjorda rödbetssallad, jag vet att det låter mysko, men det är SUPERGOTT, testa någon gång!!

  • Extramamma 20 december 2008

    Rödbetssallad!

    Min gör jag så här .
    Blanda i en kastrull 2-3 msk marg.+ 2 msk mjöl+ 1 dl mjölk + 1 tsk salt på svag värme.
    Låt svalna och slå sen i 1/2 dl rödbetslag.

    Hacka 3 dl rödbetor+ 1 dl delikatessgurkor och 2-3 äpplen
    Det ska vara kallt.
    Vispa 2 dl grädde slät och fin.
    Blanda!

    OBS! Slå aldrig i rödbetslag efter grädden, då skär det sig!
    LYCKA TILL!

    Denna gör jag varje gång jag vill ha en rödbetssallad.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.