Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

JULBAK TILL DIABETIKER

  • lammela 18 november 2008

    Min son har fått diabetes och snart kommer julens alla smaskiga frestelser..
    Vad ska jag tänka på?
    Våra läkare sa att jag inte skulle köpa sockerfria produkter för de innehåller så mycket olika sockeralkoholer och barn kan bli dåliga i magen av dessa.:)

  • Lenkan 18 november 2008

    Jag är själv diabetiker och min läkare sa att när det gäller lussekatter och liknande med jäst i så är det ingen fara att äta en eller ett par. Det är såpass lite socker i degen och den tas upp mestadels av jästen ändå. När det gäller sockerfritt så har det fungerat fint på mig, så länge man inte vräker i sig sötningsmedel så är det okej.

    Har han insulin? Jag upptäckte att om jag tog ett par extra enheter till maten (inte mycket mer, bara en eller två enheter, farligt att få för mycket) så kunde jag äta en liten efterrätt eller kaka efteråt utan att blodsockret steg i höjden

  • Kicki8 19 november 2008

    Är ingen expert men har några recept. Har även en cheesecake men passar kanke inte direkt till jul.

    Smördegsstjärnor Sockerfria

    Adventsälgar

    sockerfria havrekakor

    Lycka till.

  • Tillberga 19 november 2008

    godaste lussebullarna

    jag bakar BARA dom bullarna till alla

  • marjoh1 20 november 2008

    puff

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.