Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Söker lätta tekakerecept...

  • mia84k 15 juni 2009

    Som man inte behöver ha jäst i och som gärna är lätt att göra!

  • MosterNettan 15 juni 2009

    Gör scones, jättegott...

    http://www.scones.se/

  • irko 15 juni 2009

    Detta recept hittade jag på Tasteline. Har inte provat själv men det verkar väldigt enkelt.
    Det här behövs:
    2 dl havregryn
    2 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    1 tsk salt
    2 tsk socker
    ½ dl olja
    2 dl mjölk

    Gör så här:
    Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt mjölk och olja. Blanda väl.
    Lyft degen till två högar på bakplåt med bakpapper på och klappa till platta bröd.
    Baka i 225° C ugn ca 15 min.

  • frucaos 15 juni 2009

    Varför vill du inte använda jäst? Det blir ju så mycket bättre!! Prova engelska tekakor, recept finns här på klubben. De är supergoda, men innehåller jäst ...

  • Gillsan 15 juni 2009

    (L)Hej! jag har ett recept som är lätt och det blir supergoda tekakor de heter mommas tekakor.du finner dem bland mina recept(Y).Lycka till om du provar dem ha en skön sommarkväll/Gillsan
    ps. där är jäst i men de bhöver knappt knådas och man bakar ut dem direkt så får de jäsa på plåten d.s.

  • idea_ 15 juni 2009

    Skrivet av frucaos den 15 jun 2009

    Varför vill du inte använda jäst? Det blir ju så mycket bättre!! Prova engelska tekakor, recept finns här på klubben. De är supergoda, men innehåller jäst ...


    Hmm, var och hur hittar man det receptet, låter smarrigt.

  • frucaos 16 juni 2009

    Engelska Thekakor
    Som sagt, finfina tekakor!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.