Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bakad potatis

  • Matglad-54 3 juni 2009

    :D Önskar tips på goda "smala" röror till bakad potatis!

  • berggrenskan 3 juni 2009

    Den här tonfiskröran passar lika bra till bakad potatis som pasta

    Basilikatonfisk med spagetti

  • Erajscha 3 juni 2009

    Hackade räckor, dill och keso är en höjdare.

  • Ulrika91 3 juni 2009

    Åh jag vet att det inte är smalt, men allt med vitlök i (och då menar jag framförallt vitlökssmör) är oslagbart. Faktiskt.

  • marwis 22 augusti 2009

    Kollapåmin röramedkeso, räkoroch sweet chilli! (Hinner inte länka ska ha gäster om 10 min!!)
    Marie

  • Mistys 22 augusti 2009

    En liten burk keso, 150 gr rökt skinka ,hackat smått ( godast med tunnt skivad påläggsskinka) , en hackad liten röd lök och grillkrydda efter smak. Rör ihop och låt stå och "dra" en stund i kyl.
    Sååå gott. Är potatisen väldigt varm när man serverar så nästan smälter keson och blir lite trådig. Gott,gott

  • FamNilssons 22 augusti 2009

    Keso Med räkor och lite rödlök. Det är super gott.

  • UllaC 22 augusti 2009

    Bakad potatis är för många en favorit, så även för mej.
    Här får du förslag på smör och röror som är gott till potatisen.
    Sås till bakpotatis
    Prickigt gräslökssmör
    Gräddfilssås
    Löksmör

  • gimmiahug 22 augusti 2009

    Från en som inte är förtjust i Keso kommer här en idé jag fick i England där alla äter bakad potatis till lunch minst tre dagar i veckan;

    Lika mycket tonfisk (burk) som kesella, finhackad grön paprika och majs (tillsammans ungefär lika mycket som tonfiskröran) samt gräslök. Röran kommer från Dunkin Donuts där de hade en fantastisk dubbelmacka innehållande denna - som måste ha stått någon dag för att få sin fina smak. Den smakar suveränt på bakad potatis.

  • Eery 23 augusti 2009

    För att haka på Gimmiahug. Jag fick receptet när jag jobbade i england

    1 burk tonfisk, 1 liten gul eller röd lök, 2 dl turkisk eller en liten burk créme fraiche
    1-2 vitlöksklyftor, salt & peppar

    finhacka lök och vitlök (eller pressa) blanda ihop och smaka av med salt och peppar
    enkelt och mördande gott(L) blir det nått över kan man ha det som smörgåspålägg:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.