Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

bra gå ner i viktmat?

  • johannapanna 14 oktober 2008

    skulle bli jätteglad om ni vet bra hälsosamma maträtter som går snabbt och laga... har börjat träna och vill äta rätt:D

  • anluk 14 oktober 2008

    Sök på viktväktarna här så får du fram en hel del recept. Lycka till!

  • stepp567 22 oktober 2008

    Finns en del recept på viktväktar mat här på matklubben.

    Här är ett som monicadanell har skrivit!!!!:)

    Thailändsk kyckling smalmat

  • kickiekblad 22 oktober 2008

    Det står mycket i expressen om sånt:)

  • Ami406 22 oktober 2008

    Jag skulle vilja se enkla och inte en massa konstigheter i.Som man inte har hemma,
    För då blir det inte av.

  • tina62 22 oktober 2008

    Viktväktarna har mycket bra recept. Här på MK ligger massor, en del lite omgjorda för att passa var och en.
    Har jag inte något "konstigt" hemma lägger jag i något som kan passa.

    Har gått ned 12 kg på 7,5 vecka så maten är helt ok! (Y)

  • annelieberggren 22 oktober 2008

    Kolla min kokbok där finns GI och viktväktarmat... Man kan äta all mat bara man äter lite och mycket grönsaker... samt 3 måltider/ dag samt 3 mellanmål... Dietistens råd...

  • permat 22 oktober 2008

    jag undrar en grej...
    om man ska äta vitväktare,hur många poäng ska man äta om dagen?
    jätte tacksam för svar!

  • Tingeling13 22 oktober 2008

    Skriv viltväktarna som sökord här på MK så kommer det upp massor av bra mat.
    Det finns även en del i min kokbok.

  • marwis 22 oktober 2008

    Skrivet av permat den 22 okt 2008

    jag undrar en grej...
    om man ska äta vitväktare,hur många poäng ska man äta om dagen?
    jätte tacksam för svar!


    Det beror på din nuvarande vikt och hur lång du är.

  • boz1965 22 oktober 2008

    Jag har gått ner 4 kg den senaste månaden bara genom att skippa allt vad alkohol heter. I övrigt har jag inte gjort några förändringar. Du anar inte vilken förmåga ett glas starköl har att sätta sig på magen...

  • boz1965 22 oktober 2008

    Skrivet av permat den 22 okt 2008

    jag undrar en grej...
    om man ska äta vitväktare,hur många poäng ska man äta om dagen?
    jätte tacksam för svar!


    Normalt 20 - 21 poäng om dagen, Men det varierar lite beroende på hur mycket du rör på dig + en del andra faktorer. Men ju mer du motionerar och rör på dig, desto fler poäng kan du tillåta dig att sätta i dig. Viktväktarna i din kommun kan hjälpa dig att räkna ut hur många poäng du kan kosta på dig.

  • LaJefa 22 oktober 2008

    Skrivet av boz1965 den 23 okt 2008

    Jag har gått ner 4 kg den senaste månaden bara genom att skippa allt vad alkohol heter. I övrigt har jag inte gjort några förändringar. Du anar inte vilken förmåga ett glas starköl har att sätta sig på magen...


    Jag gick ner 9 kilo i denna sommaren bara för att jag skippade alkoholen i 3 månader...måste erkänna att jag älskar öl ...och dricker gärna ett flertal i veckan. Utan större kost förändringar (förlorade jag ca 3 kilo/månad).

    Jag har testat dom flesta dietkurer ...men jag tror att var människa måste hitta sin egen.

    Dieter som jag tycker funkar bra och som man samtidigt mår bra av är bl.a Vikt väktarna och GI metoden. Min far gick ner 30 kilo på ca 9 månader via GI metoden...vilket gjorde att han slapp ta diabetes sprutor och hans hjätrta blev betydligt starkare..osv.

    Jag har även utbildning som diet kock...så jag vet egentligen hur man ska äta osv....men det är betydligt lättare att säga åt andra hur man ska göra än att leva så som man e lärd. Nummer ett är i varje fall att man äter...så att kroppen arbetar...slutar man äta så kan jag garantera viktökning.

    Man vet och man kan...men man följer inte ens sina egna råd.!!!????
    Näää...vi har bara ett liv (vad vi vet i alla fall) och det tycker jag att man ska njuta av. Mitt motto!!! Ät , njut och var glad.

  • Kaneta 23 oktober 2008

    Håller med dej Lajefa! Visst vet man så himla väl hur man skall och inte skall göra...ändå sitter man där med fel/förmycket mat, godis och annat. Man kan inte skylla sin +vikt på okunskap.

    Jag tror jag skall prova tallriksmodellen! Och mindre tallrikar, dom é så himla stora nu förtiden!

  • tina62 23 oktober 2008

    Skrivet av permat den 22 okt 2008

    jag undrar en grej...
    om man ska äta vitväktare,hur många poäng ska man äta om dagen?
    jätte tacksam för svar!



    Det beror på hur lång du är, vad du idag väger och hur mycket eller lite du rör på dej.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.