Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

chili corncarne

  • Matglad-54 2 juni 2008

    :) smaskigt recept önskas!!!!!!!!!!!!

  • zonale 2 juni 2008

    Jag har nog inget bättre att erbjuda än de som redan finns inlagda här. Finns många olika varianter på chili con carne.:)

  • Matglad-54 2 juni 2008

    Skrivet av hubert06 den 2 jun 2008

    Jag har nog inget bättre att erbjuda än de som redan finns inlagda här. Finns många olika varianter på chili con carne.:)


    :o Jag har sökt på chili corn carne men får inget förslag? Gör jag fel måntro?

  • MatAnders 2 juni 2008

    Jag har inget recept inlagt men kan tipsa om att det blir jättegott att ha i mindre stekta bitar av högrev och även nötfärs för i orginalet så har man inte nötfärs utan riktiga köttbitar doch får man låta det puttra en stund innan man har i bönorna, sen är det gott att även ha i kidneybönor.

    /Anders

  • enAnnan 2 juni 2008

    Det stavas chili CON carne, säkert därför du inte får några träffar. :)
    Inte corn...

  • Matglad-54 2 juni 2008

    Skrivet av enAnnan den 2 jun 2008

    Det stavas chili CON carne, säkert därför du inte får några träffar. :)
    Inte corn...



    Tack för tipset(Y)

  • enAnnan 2 juni 2008

    Så lite så. :)
    Annars tycker jag att det viktigaste i en chili (förutom chilipepparn) är bönorna.
    Goda, hemkokta (helst) och absolut inte mosiga sockerstinna vita bönor i tomatsås. Hos mig används oftast en blandning av stora vita, kidney och svarta när jag gör chili.
    Och jag gör bara chili på nötfärs, inte helt kött..

  • epi 2 juni 2008

    Chili con carne med extra smak Detta är mitt recept som min familj tycker är mycket gott.(Y)
    Hoppas du hittar något som passar dig och blir det mitt blir jag glad:p
    Maria Epi

  • frucaos 2 juni 2008

    En till sak som gör sig väldigt bra i chiliconcarne är mörkt öl! Det ger en härligt mustig smak. Jag brukar även ha curry i min, och så mycket chili (helst färsk) och, som enAnnan sa - bönor, och inte vita bönor i tomatsås då, nej!
    Paprika ingår ofta. (Valfri färg)
    Majsbröd är ett måste som tillbehör, och vi äter alltid (nästan) persika på burk till. (Gör stark chili - så då är det gott med lena, söta persikor till).
    Använder aldrig recept - det är bara att smaka sig fram.

  • anluk 2 juni 2008



    Kanongott och mycket enkelt.

  • farmoringer 2 juni 2008

    Jag brukar alltid ha bacon i min carne. Det tycker jag ger en god smak.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.