Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

dejt-mat

  • Ylletott 17 november 2011

    Jag behöver hjälp nu! Ska laga mat tillsammans med killen som gör att det pirrar i magen och i tårna. I morgon! Och nu står det still i huvudet. Vill göra en "enklare" trerätters, efterrätten har jag (chokladcheescake). Men förrätt och huvudrätt?! Tänkte mig någon slags kyckling med cocosmjölk som huvudrätt.

    Han tycker inte om skaldjur, det är det enda jag vet.

    TACK!{hug-left}

  • zabcia 17 november 2011

    Vad sägs om fikon i parmaskinka till förrät och kycklingbröst under täcke av chili- och paprika cremé fraiche som serveras med ris?
    Gör ett kryss i fikonen, sära på de och lägg i en sked med pinjenötter. Vira in i en skiva parma skinka. Häll en matsked honung i fikonet och ställ dem i ugnen 175oC ca 10 min.

    Lägg kycklingbröst i smord form. Salta och häll över cremé fraiche över. (finns färdigt i mjölkkylen) Sätt i ugnen 200oC ca 20 min.
    Koka riset till och blanda en sallad med isberg- som grund. (gurka, paprika, råa champijoner, avocado)
    Hoppas Du tyker det är enkelt och gott. Jag älskar rosévin till detta.

  • Cassiopeya 17 november 2011

    Varför inte göra någon av dessa till huvudrätt? De är riktigt goda, och går att göra på kyckling, fläskfilé eller biff :P

    Beef Panaeng

  • MatAnders 17 november 2011

    Kyckling i grön curry e riktigt gott (gärna asiatisk currypasta i burk) sen bara att tillsätta cocos mjölk och bambuskott, lime blad och gärna med kokta nudlar till. Det är riktigt gott. Men klart kanske inte så sexigt att äta :D

  • Ylletott 18 november 2011

    Tack snälla ni för tipsen!
    Nu känns det lite bättre inför ikväll {dance}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.