Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

göra tomatsås i ugn

  • rostok 13 augusti 2011

    Hej, det ska finnas recept på hemlagad tomatsås, där man börjar med att lägga in tomaterna + andra ingredienser i ugnen. Någon som har sådant recept??

    Det låter så gott, man lär få fram tomatsmaken på ett jättebra sätt.

  • irrevirre 13 augusti 2011

    Det finns ett recept som heter: Rostad tomatsås, här på MK.

    Skulle lägga in receptID här, men jag finner inte numret av någon konstig anledning.
    Nåja, det går lätt att söka på.

    Kan det vara detta?

  • rostok 13 augusti 2011

    Stort tack. Imorgon ska jag köpa hem fler tomater, jag köpte redan igår lite för många än vad som går ut naturella, men det är ju lika bra att köpa hem ännu fler och göra en stor sats. Man kan ju frysa in det i mindre förpackningar sedan.

  • irrevirre 13 augusti 2011

    Var roligt att kunna hjälpa till:)

    Verkar gott. Kan tänka mig att testa det jag också!

  • Erajscha 14 augusti 2011

    Det kanske är detta recept ni menar?
    Rostad tomatsås

  • rostok 14 augusti 2011

    Jag har hittat ett till recept:
    http://www.channel4.com/4food/recipes/chefs/hugh-fearnley-whittingstall/roast-tomato-sauce-recipe

    Alltid bra med flera olika recept för då kan man själv räkna ut hur noga man bör vara med vissa ingredienser, man ser också om man kan byta ut några. Jag har bestämt mig för att göra en sats med rostad tomatsås och en med kokt. Båda satserna med naturliga tomater förstås, inga burkar här inte. Ska bara köpa hem några kilon tomater till, samt små burkar till att frysa in i.

  • Erajscha 14 augusti 2011

    .. och jag hoppas kunna använda nåt av recepten till alla de tomater som växer i trädgården :-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.