Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

grönsaksbiffar till 1åring

  • gotttland 7 januari 2012

    Tänkte göra grönsaksbiffar till min 1åring. Sen med tänderna och jag har nu slutat mixa mat och hackar bara. Tänkte göra biffar av grönsakerna som ska ingå i en måltid så hon kan äta själv.
    Nån som har ett bra grundrecept så kan jag sen variera grönsakerna själv?

  • a4an 7 januari 2012

    Jag skulle rekommendera irrevirres recept på vego-hamburgare. Dock är det bönor i dom men de är väldigt goda, du kanske kan koka grönsaker och använda det istället för bönor? Testa!
    Det är gott med bönor också ;)

    Lycka till!
    Vegetariska hamburgare

  • Mistys 8 januari 2012

    På denna blogg finns gott om recept på bra barnmat. Kanske kan du hitta lite tips här.

    Annars är ju vanlig "vuxenmat" utan starka kryddor och så mycket salt helt ok. Finfördela som du vill att det ska vara i konsistens. Svårare behöver det inte vara. Mina barn åt vår mat från 8 mån ålder. Minskade salt och kryddor bara. Så ta vilket recept du vill. Jag var lite återhållsam med lök bara som är gasbildande, fast lite för smaken funkar säkert, man får väl prova sig fram.

    Detta med att vi måste ge barnmatsburkar tycker jag är fabrikanternas påhitt som vill sälja. Dom innehåller dessutom mer socker än vad som är att rekommendera tyvärr.

    http://magnussonarna.blogg.se/barnmat/2008/october/gronsaksbiffar.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.