Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köttfärs

  • EvisW 30 juli 2009

    Vi ska ha ettårskalas och tänkte bjuda på något med köttfärs. Har ni några bra recept? Vi blir 11 vuxna och 5 barn.

  • Smikka 30 juli 2009

    Gör vanlig köttfärsås, ca 2Kg.
    Sedan tar du 2 ugnsfasta formar och lägger köttfärsen till ca hälften i höjden. Sedan toppar du med pulvermos som du kan smaksätta med ex dill, lök m.m.
    Sedan in i ugnen i 200 grader till mosen får en fin färg!

    Mycket mäktigt men festligt gott. Servera med en god sallad och lite bröd!
    Till Halloween kan man även göra köttfärsen illröd med karamell färg och ta grön färg i moset!

  • mattjejen 30 juli 2009

    Varför inte göra en härlig lasange! Lätt att förbereda innan å bara ställa in i ugnen å värma tills gästerna kommer. En god pizzasallad e perfekt till. Sen brukar jag ha skålar me oliver, soltorkade tomater och parmesanost brevid. Då kan alla ta det man tycker om. Italienskt bondbröd eller baugette e gott till oxå.

    Ha ett härlig ettårskalas!

  • marielotta 30 juli 2009

    Lasagne lät himla gott :)
    Annars är det ganska lätt med taco och tillbehör.
    Köttfärspaj, tacopaj med sallad, bröd

  • anluk 30 juli 2009

    Här kommer några förslag från mig.









  • EvisW 31 juli 2009

    Tack för alla förslag. Jag tror det blir lasagne, det äter nog alla :)
    Jag tänkte först köttfärspaj men jag kanske ska ha ananaspaj till efterrätt och det blir ju bara för mycket.

  • EvisW 31 juli 2009

    Tänk att jag inte kan bestämma mig. Det blir köttfärspaj och ev grönsakspaj, sallad, oliver, ost, rosenbröd. Det blir kladdkaka med glass till efterrätt. Har ni några bra recept?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.