Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

pizza typ kinarestauranger

  • lazzekock 27 mars 2010

    ja jag efterlyser ett bra recept liknande en vanlig vezuvio som på kina restaurangerna,är det månne deras tomat röra som gör den underbara smaken?har någon recept på deg o tomat röran bli ja gla.. samt även den fantastiska salladen..Tack på förhand /lazzekock:)

  • Dintan 27 mars 2010

    Har aldrig sett en kinarestaurang servera pizza.

    Har jag missat något?

    Eller är det en lokal specialitet?

  • lazzekock 27 mars 2010

    Skrivet av susanneedgren den 27 mar 2010

    Har aldrig sett en kinarestaurang servera pizza.

    Har jag missat något?

    Eller är det en lokal specialitet?

    nej.. gå bara in på första bästa kinarestaurang så får du en fantastisk pizza, förmodar ala kantonesiska köket..outstanding.

  • Dintan 27 mars 2010

    Har aldrig sett det här i Stockholm i alla fall.

    Detta måste redas ut.

    Fler som äter sin pizza på kinarestaurangen?

  • Bumbis 27 mars 2010

    Jag har inte heller varit med om någon kinakrog som serverar pizza. Visserligen var det länge sedan jag besökte någon men ändå??

  • Mistys 27 mars 2010

    Nej inget som står på deras meny iallafall här i Uppsala. Sen vet jag inte om det är något man kan beställa ändå, bakom liksom!

  • Gnurf 27 mars 2010

    Kan vara något norrländskt faktiskt...finns på många kinahak här uppe...

  • Dintan 27 mars 2010

    Skrivet av Gnurf den 27 mar 2010

    Kan vara något norrländskt faktiskt...finns på många kinahak här uppe...


    Har Ni inga vanliga pizzerior?

  • emaxen 27 mars 2010

    {embarrassed}Samma här, det finns pizza på varenda kinarestaurang i städerna runt Skara{eat}
    De bakar väldigt goda pizzor.

  • Gnurf 27 mars 2010

    Jodå, vi har Allt!!

    Skrivet av susanneedgren den 27 mar 2010

    Skrivet av Gnurf den 27 mar 2010

    Kan vara något norrländskt faktiskt...finns på många kinahak här uppe...


    Har Ni inga vanliga pizzerior?

  • Dintan 27 mars 2010

    Skrivet av Gnurf den 27 mar 2010

    Jodå, vi har Allt!!

    Skrivet av susanneedgren den 27 mar 2010

    Skrivet av Gnurf den 27 mar 2010

    Kan vara något norrländskt faktiskt...finns på många kinahak här uppe...


    Har Ni inga vanliga pizzerior?


    Varför går man till kinakrogen för att äta pizza då? Är dom godare där?

  • Gnurf 27 mars 2010

    Ingen aning. Jag äter aldrig ute på lokal överhuvudtaget, det smakar mycket bättre i mitt eget kök :)

  • jimboz 27 mars 2010

    Jag trodde först att ni började med Aprilskämt redan nu :) Det är mycket man missar, men kinapizza låter rätt kul.

  • Majainorr 27 mars 2010

    Om man går ut tillsammans med bekanta och inte kan komma överens om vad som ska förtäras, några vill ha kinamat och någon vill ha pizza så är det rätt ju praktiskt om kinakrogen kan servera pizzor också. (Oj, vilken lång mening!) Alla blir nöjda och belåtna.

  • mulle640 27 mars 2010

    Ja men det är inget jag sett någon gång. Antingen har vi pizza eller kina inte både och. Låter intressant. Däremot kan man beställa pizza och få den hemkörd mot en liten kostnad på 20kr. det är praktiskt{clap}

  • Lenkan 27 mars 2010

    Det har jag heller aldrig varit med om, på kinarestaurangerna här finns ingen pizza

  • FruAst 27 mars 2010

    Tillbaka till kärnfrågan. Han ville ha ett bra recept på pizza. Börja med att göra en bra tomatsås: 1 pkt tomatkross, 1 lök, vitlöksklyftor efter smak. Kryddor. Så här gör jag. Fräs hackad lök och vitlök mjuk i lite olivolja. Tillsätt tomatkrosset och koka det en stund. Krydda; salt, svartpeppar, pizzakrydda. Sen tar jag en stavmixer och kör det slätt. Klart. Recept på pizzadeg kan du säkert hitta. Lycka till!

    Här i Skaraborg har kineshaken pizza på menyn precis som emaxen skrev, självklart!

  • jas65 27 mars 2010

    Kan man också beställa på pizzerian beställa 3 smårätter med friterad banan.
    Mvh

    Höfta på med Crossover matlagning

    Typ Pizza quatro stagioni med friterade räkor, sushi, fläsk med bambuskott , kinesisk svamp samt mozzarello ost istället för tomatsås så kan välja mellan currysås, ostronsås eller sötsursås. Kebab pizzan kan bestå av yakiniku tillagat oxfile'. Marinara med sushi och friterade räkor i sötsur sås.
    Varför inte
    Anders

  • lazzekock 28 mars 2010

    Tack för hjälpen alla,löste det med lite annanas juice o ingefära, 1tsk ca. lite chili sauce,, o salt o peppar, en charlotten lök fick koka med hela tiden i tomatröran, reducerade duktigt....vart dunder bra..,väldigt nära kinapizzan..Gla påsk på er allesammans..

  • pangbruden 28 mars 2010

    En margherita med sötsur sås, tack! :DD

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.