Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smal äppelpaj

  • Matglad-54 15 september 2009

    Önskar recept på smal äppelpaj(Y)

  • frucaos 15 september 2009

    Finns det?? I så fall vill jag också ha! Har ett recept på "smala" äppelmuffins -det kan du få om du vill!

  • Matglad-54 15 september 2009

    :p Ja, gärna....

  • frucaos 15 september 2009

    Magra äppelmuffins

    Visade sig finnas här sedan tidigare! De är inte alls dumma.

  • idea_ 15 september 2009

    Äppelpaj eller smulpaj med äpplen? Vet att viktväktarna körde ett sammarbete med allers ett år där man gjorde äppelsmulpaj som efterrätt till en fisksoppa, den är god.

  • AnneNi 15 september 2009

    Du kan skiva äpplen och krydda med lite kanel och ev lite riven mandelmassa och tillaga i ugn el. micorugn en stund, till äpplena är mjuka. Mycket lättare kan det nog inte bli... Kanske ingen traditionell paj, men gott iaf!

  • SDMaya 15 september 2009

    Maya´s Äpplekaka
    Denna är riktigt toppen och mager(Y):p

  • redd 15 september 2009

    Smulpaj med havregryn
    Knappast jättesmall men ganska nyttig i alla fall.

    Har testat med 75g smör och har fungerat utan större problem, antar att man kan minska både det och sockret. Havren har ju viss sötma i sig själv.

  • Mistys 16 september 2009

    Jag gör en sockerkaka som inte innehåller något margarin. Detta recept använder jag ofta till äppelkaka. Sticker ner äppelklyftor och strör på socker och kanel. Jättebra grundrecept. Mager men innehåller ju fortfarande socker :(

    3 ägg
    3 dl socker
    3 dl vetemjöl
    1 dl hett vatten
    2 tsk vaniljsocker
    2 tsk bakpulver

  • emaxen 16 september 2009

    :pMitt recept på seg äpplekaka är inget fett i så den kan jag rekomendera:p

  • Zassan 19 september 2009

    Här är en äppelkaka med mindre fett i. Den är riktigt god och uppskattad!
    Svaneholms äppelkaka

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.