Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ugnstekt falukorv

  • s-80 19 november 2009

    Tänkt tillaga ugnstekt falukorv i dag, men fantasin tryter.Minns någon variant från barndomen med skorpmjöl som panering och bostongurka i formen men vet ej hur det gjordes. Kan någon hjälpa mig?

  • babbs 20 november 2009

    Jag använde frukostkorv förr och skar en skåra på längden, fyllde med bostongurka, ringlade över ketchup och lade riven ost över och gratinerade, potatismos till. Ska väl gå att göra med falukorv också, det är bara att testa.

  • UllaC 20 november 2009

    3 olika förslag på falukorvsmiddag som kan vara roligt att prova. Hade inget med bostongurka vad jag kunde se, men det var annat gott i istället.
    Äppelfalu
    Bulgarisk korvgryta
    Falukorv med pizzasmak

  • wimpan 20 november 2009

    Jag brukar göra en röra bestående av 1,5 dl bostongurka 3 dl creme fraiche en finhackad gul lök och riven ost, i botten på falukorven sprutar jag i ketchup och senap o sen på med röran ketckup och senap över korven och riven ost mot slutet av gräddningen,gott.
    Fattar inte hur man lägger in recept :'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.