Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bästa/sämsta filmen?

  • Schnitt 18 februari 2010

    Skrivet av Erajscha den 18 feb 2010

    Skrivet av Schnitt den 18 feb 2010

    Sämsta utan tvekan "Lost in translation", "Durian Durian" och alla amerikanska versioner av japansk skräck!



    Jag tillhör också de som tycker att LIT är grymt överskattad... den är ju ett enda stort "jaha"...


    Håller med. Det är en sån film "man ska gilla" om man är "inne". Hatar sånt :P

  • Lenkan 18 februari 2010

    Det finns alldeles för mycket!
    Men Cannibal Holocaust, Ju-On 1 & 2, The Triangle, Braindead m.fler är favoriter.

    Sämst är nog alla taskiga "college-filmer" a'la Hollywood. Jag kan uppskatta American Pie, till och med tvåan har sina poänger, men när det sedan rasar ut uppföljare med dålig humor så tröttnar jag.
    Samma med pretentiösa storsatsningar som The Day After Tomorrow och 2012. Dåliga effekter, kassa manus och halvdant skådespeleri

  • Vea 18 februari 2010

    Adams äpplen - en av de bästa.....Mamma Mia lyckas jag aldrig se klart - trååååkig.

  • Gnurf 18 februari 2010

    Skönt att höra att man äntligen är Inne (Y)

  • jimboz 18 februari 2010

    En film som suger Getballe är SUBWAY med Christopher Lambert....USCH....







    Gudfader filmerna är outstanding likaså Scarface

  • Schnitt 19 februari 2010

    Skrivet av Vea den 18 feb 2010

    Adams äpplen - en av de bästa.....Mamma Mia lyckas jag aldrig se klart - trååååkig.



    Det e verkligen en fantastisk film! Den och Blinkande lyktor <3

  • Majainorr 16 mars 2010

    En film som jag nog kan se hur många gånger som helst är "Att angöra en brygga". Den har en herrans massa år på nacken, men den är underbart kul!

  • flumhum 16 mars 2010

    bästa filmer är allt från harry potter , sagan om ringen, jonny depps filmer, beck,. wallander,
    face off, top gun, dirty danceing, save the last dance, titanic, moulin rouge, sex and the city, alla disney filmer som är av äldre slag, visst vissa nya är okej :P
    Svindlande höjder var lika bra som boken :D har miljontals filmer som är bra..har ju över 500 hemma så är lite svårt att välja..

    men sämta filmer ever är nog kärlek 3000 var nog den drygaste, tråkigaste mest lågbudget film jag någon sin sett. jätte dålig rakt igenom.

  • boz1965 16 mars 2010

    Jag håller fortfarande på "Den gröna milen" som bästa och sämsta delas av "Pulp Fiction" och "Blair Witch Project". De två sistnämnda är de värsta sömnpiller jag har varit med om i filmväg. Somliga filmer är så dåliga att de är bra (t.ex. gamla Dracula-filmer med Bela Lugosi), men de här är bara dåliga.

  • Okänd 17 mars 2010

    Jag gillar också Den gröna milen, nyckeln till frihet och en del andra filmer ni redan nämnt men efter att ha sett Australia på bio så måste den iaf enl mej nämnas som en av de bästa :)

    Sämsta film...? Paranormal activity.. Blev jättebesviken på den trots att jag vet att det var en lågbudget film.

  • Amika 17 mars 2010

    Det finns ju så många bra och så många dåliga...

    Men två av de bästa är enligt mitt tycke: Leon och American history X

    Två av de sämsta är: Alexander... (zzzzzz) Jag satt hela filmen igenom och tänkte: När börjar filmen?? Och en annan riktigt dålig film är safe harbour. Men jag gillar inga danielle steele filmer...

    Tre filmer man enligt mitt tycke sa ha sett innan man dör är: A clockwork orange, Amelie från Montmartre och Frukost på Tiffany's. :)

  • redd 17 mars 2010

    Bästa filmen får jag nog säga är "The Boondock Saints" inte för att den är så fantastiskt bra i sig men har sett den 20-40gånger dom sista 10 åren (bakfull, trött, uttråkad, sjuk etc.) och den är bra varje gång + att man är lite gladare efter att man sett filmen.
    Kan lätt rada upp filmer som var bättre första och t.o.m. andra gången men bara den rullen som håller gång efter gång.

    Sämsta filmen nominerar jag allt svenskt dom sista 25åren som har drama eller komedi med som genre/delgenre. Svensk filmindustri pumpar ut mer skit än en baby med diare.

  • Marre73 23 maj 2010

    Män som hatar kvinnor triologin, suverän. Gone in 60 seconds, likaså.Finns så många bra filmer, Sagan om ringen filmerna var lika bra som böckerna de med, likaså Avatar som jag tittade på idag.Klarar inte av att se rysare däremot, jag lever mig allt för mycket in i filmerna

  • Marre73 23 maj 2010

    Skrivet av Metalmaid den 24 okt 2009

    Svårt att välja favorit men en av de bästa filmerna måste vara Döda poeters sällskap.
    En av de sämsta är absolut Pulp Ficton.


    Pulp fiction tyckte jag var helt underbar när den kom

  • Marre73 23 maj 2010

    Skrivet av Majainorr den 24 okt 2009

    Svårt välja ut en bästa film... Men "Döda poeters sällskap" och "Nyckeln till frihet" är hur bra som helst!

    Sämsta filmen som jag någonsin sett är "Sånger från andra våningen".


    Nyckeln till frihet, helt underbar film, min far kallade min förra hund för det .Skaffade henne efter att ha tagit mig ur ett helvetiskt förhållande.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.