Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barnen riskerar att fara illa :(

  • Josses 14 november 2011

    Hur gick det för er? Fick ni ihop 4000 namn? Håller tummarna att ni lyckades.

  • 123Linnea 15 november 2011

    3599 underskrifter
    Jag tror de laddar ner den typ 10.00. Verkar lite kört med 4000, men det viktiga är ju givetvis att vi får komma till tals, märkas och kanske få en stund i nyheterna.

    Det konstiga är att inte fler föräldrar har reagerat TIDIGARE! På de enorma barngrupperna, t ex.
    Om mitt barn gick i en grupp på 70 barn (under den tid som de borde ha rätt att vila eller göra något de själva är intresserade av) när skolan tagit slut för dagen - då skulle jag må jättedåligt.

    Det är givet att man blir en i mängden i ett sådant sammanhang!!
    Ingen personal kommer lära känna mitt barn på riktigt.
    Och ingen kommer märka om mitt barn blir kränkt eller är ledset.
    http://namninsamling.se/index.php?nid=5901

  • Kakan1986 15 november 2011

    Nu har jag skrivit på, hoppas inte det var försent..
    Har inte sett tråden tidigare! :(

  • 123Linnea 16 november 2011

    Man kan fortsätta skriva på namninsamlingen. Den kommer att fortsätta göra nytt även i efterhand!

    Besöket på utbildningsdepartementet resulterade i en artikel i DN och en i Lärarnas Nyheter. Det kanske inte var sååå mycket. :(

    MEN - det var ett bra möte. Och politikern blev svarslös allt emellanåt, men de är ju politiker... Så att medge att de gjort en missbedömning lär man ju inte få. Hoppas bara att det resulterar i interna diskussioner.

    De som verkligen stått bakom fritidspedagogerna är miljöpartiet. Har aldrig sett mig som miljöpartist även om jag är mån om miljön. Men nu när jag också värnar barnen kanske jag får tänka om...

  • LisaCarl 16 november 2011

    skrev självklart på!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.