Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Din stads favorit Pizzeria

  • sme 9 april 2008

    1. Drömstan pizzeria

    2. Lugano me sparris

  • Dorisrecept 9 april 2008

    Skrivet av Lotten_J den 9 apr 2008
    Vad heter den där pizzerian efter gågatan ner mot busstationen...eller är det kinarestaurang? Deras oxfilépizza är det godaste jag ätit måste jag säga. Vi var på väg enkom en gång bara för att käka pizza i Pite...ha ha snacka om knäppt men vad gör man?


    Antingen menar du Golden Dragon som är en kinarestaurang eller så menar du Maxim som ligger i samma länga:)

    prova Arbailo nästa gång du är till Piteå, den ligger i småstaden, all mat där är god. (av dom jag har provat i alla fall:))

  • Lotten_J 11 april 2008

    Skrivet av Dorisrecept den 9 apr 2008

    Skrivet av Lotten_J den 9 apr 2008
    Vad heter den där pizzerian efter gågatan ner mot busstationen...eller är det kinarestaurang? Deras oxfilépizza är det godaste jag ätit måste jag säga. Vi var på väg enkom en gång bara för att käka pizza i Pite...ha ha snacka om knäppt men vad gör man?


    Antingen menar du Golden Dragon som är en kinarestaurang eller så menar du Maxim som ligger i samma länga:)

    prova Arbailo nästa gång du är till Piteå, den ligger i småstaden, all mat där är god. (av dom jag har provat i alla fall:))


    Jasså finns det två ställen...vi som snart ska till Pite...hoppas vi minns var vi gick in....men det såg då ut som en kinarestaurang iaf....lät lite bekant med Golden Dragon....men tack för tipset...vi ska testa!

  • Klingan 11 april 2008

    Har ingen direkt favorit här i Växjö. Men i Huskvarna (där jag är född och uppväxt) väljer jag:

    Pizzeria Majstången och kebabpizza.

    Supergott!!

  • Maripoosa 11 april 2008

    Jag vistas lika mycket i linköping som i norrköping så jag måste få ta linköping. (Godare pizzor där!)

    Pizzafiket och Five tastes är hårda konkurrenter där. Five tastes har en underbar kebabsås som ingen kan slå!
    Men favoritipizzan är capricciosa super + kebabsås. (en capricciosa med extra champinjoner, fläskfile och räkor) Ibland plussar jag på ananas också =)
    Åh, nu blev jag ju sugen =(

  • Ekorrungen 11 april 2008

    1: Wallermans, väldigt trevlig personal!
    2: Akilles: tomat, ost, paprika, inte för mej i alla fall, fläskfilé, champinjoner å bearnaisesås, hur god som helst!

  • jas65 17 april 2008

    Vi puttar upp tråden igen :)

  • gottsomsatan 18 april 2008

    I Gbg, finns INGA riktigt bra pizzerior.
    Snackade med innehavaren till La Vacca-pizzerian (en av de mest renomerade i Gbg)..
    för nått år sedan. Den dyraste pizzan kostade då 78:-..Ingredienserna kostade totalt 9:-..!!!
    Alltså 69:- i ren vinst.. Det e nog därför vi Gbg.are hellre väljer en äkta "halv special, grillad, med västkustsallad å en pucko, på Owes gatukök i Sävedalen. Gött äkta mos, bra korv, å finfint bröd.

  • stinta 18 april 2008

    Skrivet av Dorisrecept den 9 apr 2008

    Skrivet av Lotten_J den 9 apr 2008
    Vad heter den där pizzerian efter gågatan ner mot busstationen...eller är det kinarestaurang? Deras oxfilépizza är det godaste jag ätit måste jag säga. Vi var på väg enkom en gång bara för att käka pizza i Pite...ha ha snacka om knäppt men vad gör man?


    Antingen menar du Golden Dragon som är en kinarestaurang eller så menar du Maxim som ligger i samma länga:)

    prova Arbailo nästa gång du är till Piteå, den ligger i småstaden, all mat där är god. (av dom jag har provat i alla fall:))


    Tack för information. Vi åker till pite imorrn för en shoppingrunda. Det var tänkt att vi skulle äta i Bergsviken, kan den heta Gul & Blå?, (Landets godaste pizzasallad!!)men vi kanske testar den i småstaden då. Inne där, heller?

  • Legoli 18 april 2008

    Pizzeria Picasso i Hallsberg.

    Väljer Pizzaburger som består av tomat, ost, kebabkött och pommes. Blandad sås brevid. Vitkålssallad måste jag även ha. Perfekt då man kan dela den på minst tre personer och ändå bli väldigt mätt

  • Libra 18 april 2008

    Skrivet av stinta den 18 apr 2008

    Skrivet av Dorisrecept den 9 apr 2008

    Skrivet av Lotten_J den 9 apr 2008
    Vad heter den där pizzerian efter gågatan ner mot busstationen...eller är det kinarestaurang? Deras oxfilépizza är det godaste jag ätit måste jag säga. Vi var på väg enkom en gång bara för att käka pizza i Pite...ha ha snacka om knäppt men vad gör man?


    Antingen menar du Golden Dragon som är en kinarestaurang eller så menar du Maxim som ligger i samma länga:)

    prova Arbailo nästa gång du är till Piteå, den ligger i småstaden, all mat där är god. (av dom jag har provat i alla fall:))


    Tack för information. Vi åker till pite imorrn för en shoppingrunda. Det var tänkt att vi skulle äta i Bergsviken, kan den heta Gul & Blå?, (Landets godaste pizzasallad!!)men vi kanske testar den i småstaden då. Inne där, heller?


    Jo den heter Gul&Blå, men jag måste hålla med om arbaillo....MUMS...!!
    Ska oxå ner till Piteå i helgen på taxikurs, men jag äter hos mina föräldrar, bättre restaurang finns inte...där blir det oxfilé...=)

  • Kicki8 27 april 2008

    Provade ett nytt ställe idag i Medle.De har en vedeldad ugn inne i lokalen, man ser när det brinner och de gräddar pizzorna.

    Provade Medle special:
    Vinmarinerad oxfilé,lök(hoppade jag över),bea-sås,svarta oliver. Jättegott
    Deras pizzasallad var helt ok.
    Annars tycker jag att Mamma mia inne i Stan har godaste salladen pizzorna är det inget fel på heller.

  • Babzan 27 april 2008

    min favoritpizzeria här i Enköping heter Karavan och deras pizzor är stora och goda speciellt Falcon, med fläskfilé !(Y)

    (L)

  • Lange 27 april 2008

    Vågar inte köpa pizza ute sen jag från säker källa fått veta att vår närmsta pizzeria köpt får med juverinflammation. Jag gör egen pizza gärna med kyckling,banan och curry.

  • Klingan 28 april 2008

    Som jag tidigare skrivit har jag ingen favorit när det gäller pizza i Växjö. Väljer oftast att köpa kebab i bröd eller kebabtallrik.

    Men jag skulle ändå vilja rekommendera Jaxx. Deras panpizzabuffé är helt ok! Och mycket prisvärd.

  • piusamadeusmozart 28 april 2008

    Skrivet av gottsomsatan den 18 apr 2008

    I Gbg, finns INGA riktigt bra pizzerior.
    Snackade med innehavaren till La Vacca-pizzerian (en av de mest renomerade i Gbg)..
    för nått år sedan. Den dyraste pizzan kostade då 78:-..Ingredienserna kostade totalt 9:-..!!!
    Alltså 69:- i ren vinst.. Det e nog därför vi Gbg.are hellre väljer en äkta "halv special, grillad, med västkustsallad å en pucko, på Owes gatukök i Sävedalen. Gött äkta mos, bra korv, å finfint bröd.


    Åh, vad jag blir sugen. Puckon kan jag vara utan men resten. MMMM. Så är jag nästan Gbg.are också.

  • CarinaB73 13 maj 2008

    I Varberg finns pizzerian Campino och brukar köpa deras kebabpizza med stark kebabsås blandat med vitlökssås.(Y)

  • frucaos 13 maj 2008

    Det får bli närmaste stad då - och svaret är givet - Peppes Pizza i Lillehammer (eller föralldel i Hamar eller Gjøvik).
    Otroligt goda (och tillika dyra) pizzor.
    Inredningen bidrar också till upplevelsen - och där vinner Lillehammer. (L)
    Ska dit 17 maj och äta, vi gör ofta det när vi får Sverigebesök, vilket vi alltså får till helgen.(Y)

  • Helene_H 13 maj 2008

    Kenz pizza i Uppsala pizzor stora som jag vet inte vad.

    Jag tycker om frukt på pizza så Hawaii eller dyligt blir det oftast.

  • matnjutaren 13 maj 2008

    Ha Ha VILKEN svår fråga att svara på..ASG
    Både jag å mannen i mitt liv ÄR pizzabagare såååå...*fniss*
    "Borta bra men hemma bäst!"

    Jag älskar när jag får banan/päron/vindruvor (i halvor) gorgonzola och rouqfortsost på..Mums

    Men..finns en pizzeria i Bjuv som..tydligen..gör "UNDERBARA pizzor" :D
    Den heter "Vita Huset" och de har Mozzarellaost på ALLA sina pizzor och det är ju gott!
    Men..har inte ätit några därifrån..som ni kanske kan förstå..^^ *L*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.