Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ett par små undringar och frågor

  • Wombat04 9 april 2008

    Jag vet inte om det är "godkänt" att ställa den här typen av frågor på ett forum så här ... men jag gör det ändå, så får ni skälla på mig om ni tycker att jag förtjänar det!

    Jag råkar älska Stockholm till vanvett. Och jag har kompisar däruppe som jag jättegärna vill hälsa på då och då, men som inte har något krypin över åt mig när jag kommer upp. Min plånbok är inte av den typen att jag har råd att hysa in mig på hotell eller ens på vandrarhem (för det allra mesta). Så nu förstår ni säkert åt vilket håll den här frågan barkar.

    Är det någon som känner någon som skulle kunna tänka sig att låna ut en säng eller ett rum någonstans i Stockholm under en kortare period då och då? Jag försäkrar att jag är både trevlig, skötsam och rumsren, jag är snäll mot barn och djur (om det inte är ormar eller tvestjärtar) och har rykte om mig att laga rätt god mat. Det kan bli fråga om en vecka då och då, eller några dagar ...

    Och så har jag en fråga till! Det är ingen ände på min fräckhet idag, så det är bäst att jag passar på ...

    Ni som bor i och omkring Göteborg, eller i någorlunda närhet av stan, och är begåvade med trädgårdar eller kolonilotter, har ni frukt och bär i överflöd och behöver bli av med en del? Rabarber, jordgubbar, vinbär, KRUSBÄR ... vad som helst? Jag tar gärna över det ni inte kan göra av med, men har inte råd att betala för det ... :'( ... och har ingen bil, därför måste det vara relativt nära stan.

    Sådär, nu har jag klämt fram med mina frågor ... och frågar man inget får man heller inga svar! ::D

    Bella
    (fräck och förmäten)

  • MammaModesty 9 april 2008

    du vet väl att det är ALDRIG dumt att fråga för det är den som inte frågar som förblir DUM! :p

    jag kan inte hjälpa dig men tyckte du va modig som frågade och jag hoppas verkligen att du får svar på bägge dina frågor och att det löser sig för dig. med tanke på alla dessa goa matklubbare så ska du se att det säkert löser sig.. jag håller tummarna för dig, och hade det varit värmland du skulle till så hade du gärna fått bo hos mig! Lycka till!

  • azlan_lena 9 april 2008

    Tyvärr bor jag inte i Stockholm , men friskt vågat hälften vunnet !(L)
    Kanske borde man lyfta fram frågan Mer !
    Kan du inte tex gå in på någon Scout sida ! o då gärna Stockholm . Tips !(Y)

    Bra att du vågade be om Grönsaker o Frukt ... sätt upp lapp i din affär , varför inte gå in o ring på , där du ser mycket träd mm .....
    Jag hade följt med dig som stöd om jag bott närmare ... Lycka till o hör av dig om du lyckas .(Y)

  • Wombat04 9 april 2008

    Kul att du bor i Västerås ... dit ska jag första helgen i maj och tävla med min barbershopkör i Aros Congress Center ... (Y) Och tack för tipsen!

    Bella

  • azlan_lena 9 april 2008

    :p Vem vet om jag finner dig där .
    Bästa kör vinner fast alla är nog vinnare .

  • MammaModesty 10 april 2008

    puffar fram tråden åt Wombat04

  • farmoringer 12 april 2008

    Ja, lika väl som vi har en lekhörna så borde vi ha en annan hörna också. Till salu, utlåning osv..osv..Inte under matpraten alltså...Vilket forum vi snart skulle bli här...(Y)

  • snutten 12 april 2008

    Håller med dig farmoringer (Y)
    Det skulle faktiskt inte vara helt fel :)

  • The_mama97mia 12 april 2008

    Typ en "anslagstavla".... Annonser...
    Det är ju inte så ovanligt att man byter bostad med varandra. På semestrar o så. Det tål ju att tänka på! Själv brukar jag bo på hotell när jag är i Sthlm,, förhoppningsvis betalar jobbet. Men annars finns ju typ vandrarhem, o AfChapman. En del sjukhus kan ha typ patienthotell o rum att hyra ut, men det är rätt stort tryck på det.

  • farmoringer 12 april 2008

    Just precis vad jag menade. Fast jag hittade inte ordet just när jag skrev...:D

  • 12 april 2008

    Kan du inte ta in på hotell då?

  • Wombat04 12 april 2008

    Tufft med slantarna ... Därför är hotell ett alternativ jag ytterst sällan kan utnyttja. Även vandrarhemmen är svindyra nuförtiden. :(

    Bella

  • 12 april 2008

    Försök att utnyttja rabatterbudanden under helgerna. Hotellen brukar kunna sänka priserna rätt mycket då.

  • Gnagett 12 april 2008

    Hade jag bott kvar i Stockholm hade du gärna fått bo hos mig. Hoppas att du får napp.
    En semester-byta-bostad alternativt hyra ut-forum är ingen dum idé.

  • Beson 12 april 2008

    Skrivet av mama97mia den 12 apr 2008

    Typ en "anslagstavla".... Annonser...
    Det är ju inte så ovanligt att man byter bostad med varandra. På semestrar o så. Det tål ju att tänka på! Själv brukar jag bo på hotell när jag är i Sthlm,, förhoppningsvis betalar jobbet. Men annars finns ju typ vandrarhem, o AfChapman. En del sjukhus kan ha typ patienthotell o rum att hyra ut, men det är rätt stort tryck på det.



    Ett jättebra förslag.(Y)

  • farmoringer 12 april 2008

    Vi kanske skulle skriva in detta i förbättringsförslagstråden?...

  • Wombat04 23 april 2008

    Puffar upp den här tråden, nu när rabarbern börjat skördas och folk kanske drunknar i den ... jag finns! :p

  • 23 april 2008

    Rum i Sthlm?
    Bed & Breakfast, finns hur många rum som helst, ffrån 300 kr och uppåt. prova Bed-and-breakfast-center.se eller gastrummet.com. Finns också flera vandrarhem i centrala stochkholm, inte alls dyrt, fräscht, nytt och trevligt.
    lycka till!

  • kajsa36 23 april 2008

    Tycker att du borde få rum hos dina kompisar...:o eller behöver du stort??? finns det hjärte rum finns det stjärterum... dom flesta har väll en soffa...:'( tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag bor i dalarna...hoppas det löser sig....:p

  • kajsa36 23 april 2008

    Ska väll kanske tillägga att jag är van att bo trångt... vi har 4 rum och kök och som mest bor vi 9 personer... till vardags 6.. + flickvänn och kompisar... vi har madrasser på golv dom ligger skavfötter mm mm ett tag satt vi upp en våningsäng i vardags rummet!!! vi har slagit upp en vägg i vardrummet och delat av.. :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.