Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Får inte finnas på julbordet!

  • vajje 25 november 2012

    Man äter väl det man vill ha till jul, annars blir det ju inget kul. :)

  • frucaos 25 november 2012

    Julbord är överskattat!

  • elleave 25 november 2012

    Vi brukar aldrig ha julkorv på julbordet, den äter vi några dagar innan jul... :)

  • sju 25 november 2012

    Påslagna mobiltelefoner och sura miner!

  • Gunn57 25 november 2012

    Rökt eller inkokt ål är inte på mitt julbord

  • MosterNettan 25 november 2012

    Skrivet av sju den 25 nov 2012

    Påslagna mobiltelefoner och sura miner!


    Inget användande av mobiltelefoner hos mig heller. Förra jullunchen hos mig satt flera och lekte med Wordfeud. Då blev det faktiskt en sur min från mig!
    I år får dom lämna telefonerna i en korg i hallen!!!

  • fruktkaka 25 november 2012

    Skrivet av sju den 25 nov 2012

    Påslagna mobiltelefoner och sura miner!


    Låter som ett bra förslag tycker jag. Ska införa det i vårt hem med!

  • bjoli198 25 november 2012

    För mig är det nog mer så att med användningen av mobiltelefoner har jag egentligen inget emot dem så länge det sköts snyggt. Att spela Wordfeud öppet vid matbordet ser jag som respektlöst mot de andra där, däremot om man har telefonen i vibratorläge och diskret tittar till den t.ex. när man går och hämtar mera mat ser jag som acceptabelt.

    Vad gäller julmaten vill jag nog snarare ha tips på vad folk VILL ha med snarare än vad folk inte tycker är speciellt lämpligt.

    Julkorv fick jag nog av småskolan, särskilt om den var ugnsstekt.
    Något jag förvånats över är att Bruna bönor finns med på vissa julbord.

    Och på tal om dopp i grytan. Var inte det något som man hade förr i tiden medan man gick och väntade på t.ex. att gästerna skulle komma?

  • MosterNettan 26 november 2012

    Skrivet av bjoli198 den 25 nov 2012

    För mig är det nog mer så att med användningen av mobiltelefoner har jag egentligen inget emot dem så länge det sköts snyggt. Att spela Wordfeud öppet vid matbordet ser jag som respektlöst mot de andra där, däremot om man har telefonen i vibratorläge och diskret tittar till den t.ex. när man går och hämtar mera mat ser jag som acceptabelt.


    Håller med dig fullständigt! Det är just det respektlösa som inte är acceptabelt och det är inte bara vid julbordet utan överhuvudtaget.

  • DoctorWho 27 november 2012

    Potatismos och ketchup kommer aldrig att finnas på vårt julbord. Men vi sa samma sak om kokt potatis och brunsås för ca 20 år sedan... och det finns alltid på julbordet nu.{embarrassed}

  • Kakan1986 27 november 2012

    Jag kan tycka att huvudsaken är att alla är glada och känner sig välkomna. Julbordet varierar men innehåller de flesta klassikerna. Jag skulle aldrig tvärneka någon något om personen är villiga att ta med sig själv och bjuda oss andra.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.