Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Felsägningar - roligt eller pinsamt?

  • DoctorWho 26 oktober 2011

    Idag när jag fikade med mamma och min morbror pratade vi om att två kusiner som jobbade hos doktorn var väldigt lika varandra när de hade håret i hästsvans och vita rockar på sig. Jag sa: "Man får titta på deras underkläder för att se skillnad på dem." Det jag menade var ju att man får titta på kläderna de har under rocken för att skilja dem åt.

  • Mariakocken1 26 oktober 2011

    Ha ha, oj vad mycket jag har skrattat!!!:DD

  • Mariakocken1 26 oktober 2011

    Ja, vad skulle jag kunna berätta? Ja, när jag var liten (hade just lärt mig skriva) (detta var egentligen inget jag sa, men okej...) så skrev jag berättelse om en cirkus som var lite galen. Akrobaten skulle vara en penna, hade jag bestämt. Jag gav den namnet Pennis. Men... jag var så liten, så jag visste inte riktigt hur man stavade det, så jag glömde bort ett n....

  • Mariakocken1 26 oktober 2011

    Jag älskar sånt här... så skoj att dela med sig av sina pinsam/roligheter!!!{clap}

  • DoctorWho 26 oktober 2011

    "Jag känner inte igen folk när de har kläderna på." Sa en släkting en jättekall höstdag för några år sedan och menade att man inte känner igen folk när de har sina pösiga vinterjackor och mössor på sig.

  • Amika 30 oktober 2011

    *puffar*
    Jätteroligt att läsa om andras felsägningar m.m. :)

  • Amika 30 oktober 2011

    *puffar igen* Kom igen nu, lite skratt kan vi väl bjuda på? :)

    Jag masserade ryggen på min syster härom dagen. Och då slappnade hon av så pass mycket där hon satt på pallen framför mig, att hon somnade och nästan tippade framåt.
    Så jag väckte henne...
    M: Jag sover inte!
    Jag: Joho, det gör du visst!
    M. Nej, jag tittar på tv!
    Jag: Jaha... Har du den mellan knäna då eller?
    (Det blir tyst och så går det en stund varpå hon somnar igen)
    Jag: Men hallå?!? (hon tippade nästan framåt igen)
    M: Jag somnade INTE!! Jag bara kollade, för jag tror det var åt det där hållet fisken åkte...

    Jag skrattade så jag höll på att krevera och min syster kom på sig själv med vad hon hade sagt och blev skitsur! *skrattar*

  • siggepigge 30 oktober 2011

    Jag går på vattengympa och en kväll berättar en manlig vattengympekompis att han hade träffat en kvinnlig vattengympekompis med sin man i livsmedelsaffären. Han hade då presenterat sig för paret och utropat - Men hej Anita jag kände knappt igen dig, när du har kläder på dig!!!!! {embarrassed}

  • MelleBandolo 30 oktober 2011

    Ojj, vad roligt! Som jag skrattat!
    I skrivande stund kommer jag inte på någon direkt felsägning ag har sagt, men jag bara måste tipsa om detta klippet på en "Tv-hallåa som fittar till det".
    http://www.youtube.com/watch?v=CvCx2BvjVVg

    Jo, förresten, en gång sa jag att jag tyckte mycket om grillat, speciellt på sommaren. Fick tillbaka "Ja, vi brukar inte direkt grilla på vintern." Då kände jag mig lite blond, haha.

  • Amika 30 oktober 2011

    En arbetskamrat frågade min syster en gång:
    "Är det du som är äldst eller är det din lillasyster?"
    Ehm... Jadu... Den var svår. ;)

  • litenkatt 31 oktober 2011

    här är också några roliga youtube-klassiker där tv-reporter säger väldigt fel :D

    http://www.youtube.com/watch?v=FJASni1ni30&feature=related

    och

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=hehC_wRTnZw

    och en till:

    http://www.youtube.com/watch?v=sLEWx_UJsCA&feature=related

    Hahaha så roligt! Älskar den sista

  • Kakan1986 31 oktober 2011

    En gång när jag var liten och vi fikade hade vi ballerina kex till fika.
    Kexen stod lite för långt bort för mig att nå så jag sa helt enkelt "kan någon skicka ballarna?"
    och trodde då att jag sa ett coolt nytt ord om ballerina kex....

  • Solitarie 7 november 2011

    Detta är ingen direkt felsägning, men fel blev det!

    Jag till min sambo i flygkön, högt och ljudligt:
    "Älskling, kolla in skäggmannen. Han har klänning! Hahahaha!"
    Sambon väsande till mig:
    "Mia, det är en munk!!!"

    Oooops. Då ville jag gömma mig... {quiet}

  • Virre85 7 november 2011

    Hihihi

    Jag har en son som sa en väldigt pinsam sak på dagis när jag skulle hämta honom.
    Min son har lite svårt med talet och ibland mlir det helt enkelt fel. För att kunna berätta måste jag först berätta en sak, min son brukar se på små klipp på youtube, typ spiderman eller superman.
    Han blir sur när "filmerna" är så korta och jag har försökt förklara att det inte är filmer utan små snuttar av filmer..

    Iallafall, när jag hämtade Elias sa han till mig..
    - Mamma jag vill se på små tuttar på datorn.. trodde jag skulle dö hahaha

  • ScarlettRose 2 december 2011

    Vilken rolig tråd :)

    Min sambos bror åkte hiss (detta var för flera år sen) med sin pappa. Så utbrister han plötsligt:
    "Vi måste ut härifrån! Jag får sån där... klitoris!"
    En förvånad far svarar "Vad sa du att du får?"
    "Ja, du vet, det där finare ordet för cellskräck..."

  • Nenabirk 2 december 2011

    En bekant till mig satt på fin familjemiddag och skulle berätta en rolig historia om en busig och trilsk hund hon träffat men sa lite fel och pratade högljutt om en pilsk liten mops!!

  • Nenabirk 2 december 2011

    När min syrra gick i nian så var de på klassresa. De satt på restauran när en tjej frågar de andra vad får heter.
    Sheep svarar de, varpå tjejen frågar kyparen:
    Can i sheep a glass of water?
    Skrattar varje gång jag tänker på det!!!

  • DoctorWho 2 december 2011

    Min historielärare i gymnasiet satt på en restaurang i London med en vän som skulle beställa en blodig biff. Hon sa: - I want a bloody steak. Kyparen svarade artigt: - Would you like some fucking potatoes with that?

  • DoctorWho 15 december 2011

    En julafton på 90-talet stod en av mina ingifta mostrar och åt knäck som jag hade gjort. Hon åt MYCKET knäck och sa med föraktfullt tonfall: - En del kokar knäck i mikron. (Och rynkade på näsan.) Jag svarade: - Jag kokar alltid knäck i mikron, det tar bara 7-9 minuter jämfört med minst 30 minuter på spisen.
    Min moster tappade hakan, men inte sötsuget. Hon tog en knäck och tuggade och smakade på den extra noga. Det enda hon sa: - JAG kokar ALLTID MIN KNÄCK på SPISEN. (Med ett katigt tonläge och moster betonade orden så.)

  • Emjah 16 december 2011

    Jobbade på en bensinmack för många år sedan.
    En dag kom det in en stiligt klädd kvinna i 60 års åldern.
    Hon hade med sig ett häfte med rabattkuponger och skulle använda en av dem.
    Jag skulle vara serviceinriktad och erbjuda henne att låna vår sax,
    men i stället blev frågan: Vill du ha sex?

    Gissa om folk i kön började att fnissa....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.