Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Flipp eller flopp?

  • boz1965 19 november 2009

    Tänkte prova med en ny approach här.

    Det går till som så att jag skriver ett ord som är en sak, företeelse, åsikt, tv-program, artist, låt, etc...

    Du skriver om du tycker att det är en flipp eller en flopp och, om du känner för det, motiverar kort varför.

    Därefter skriver du ett nytt ord som nästa får svara på, o.s.v.

    -----------------------------------------------------------------

    Mitt ord att börja med är:

    Idol (tv-programmet) - flipp eller flopp?

  • Buspippi 19 november 2009

    Flopp...

    Jag gillar inte såna program.. Men jag misstänker att de flesta av sveriges befolkning tycker att det är flipp eftersom det fortsätter säsong efter säsong...

    ------------------------------------------------
    Äntligen Hemma (tv-program) - flipp eller flopp??

  • jimboz 20 november 2009

    Flipp

    Dom är bra för folk som tycker inredning är livet ,själv så är det dåligt med motivationen.






    Sverker och tv programmet Plus ?

  • Roggan 20 november 2009

    Flopp!
    För mig känns det uttjatat.
    ______________________________________________________________________________

    Den stora resan (tv-program) - flipp eller flopp?

  • jimboz 20 november 2009

    Jag måste svara på den frågan :)

    Garanterat Flipp

    Underbara människor som bor på andra sidan jorden och det var intressant att se hur deras liv ser ut...Familjen svensson däremot är totalt Flopp

  • boz1965 20 november 2009

    Jimboz, du gav inget nytt ord, så jag får gå på Roggans ord och säga:

    Flopp. Gillar inte när man utnyttjar urbefolkningar i vinstsyfte.

    Stavgång (företeelse) - flipp eller flopp?

  • anluk 20 november 2009

    Men nu fick inte jag något att flippa eller floppa men jag kan ju fortsätta ändå - behöver ju inte vara TV-program efter vad jag förstod så jag skriver:

    Charlotte Pirelli - flipp eller flopp??

  • boz1965 20 november 2009

    Skrivet av anluk den 20 nov 2009

    Men nu fick inte jag något att flippa eller floppa men jag kan ju fortsätta ändå - behöver ju inte vara TV-program efter vad jag förstod så jag skriver:

    Charlotte Pirelli - flipp eller flopp??


    Jodå - Stavgång fick du allt... :p

  • anluk 20 november 2009

    Oj då fanns inte när jag läste igenom tråden men då kör vi igen -
    Stavgång - flopp för mig eftersom jag inte fixar det med mina axlar säkert flipp för många andra..

    Då provar jag igen - Charlotte Pirelli - flipp eller flopp?

  • Gnurf 20 november 2009

    Charlotte Pirelli ger mig rysningar...väntar bara på att hon ska göra (är kanske redan gjort) en Cher och plocka bort en revbensrad. Oj oj oj vad jag skrattade när David Batra Roastade Pernilla W på Berns och väninnan Pirelli fick en släng av sleven med "hon ser ju ut som en smält gummistövel i ansiktet". Obetalbart (Y)

    Norrland - flopp eller flipp!?? (L)

  • maria_wijk 20 november 2009

    Flipp, ingen jag lyssnar på men onekligen är hon populär både som soloartist och var tidigare som dansbandssångerska.


    Jaha där var vi visst samtidigt.

    Flipp på Norrland.

    3D-glasögon, flipp eller flopp?

  • boz1965 20 november 2009

    Fetflopp! Fula som stryk! Man liknar nån sort alien när man sitter där och glanar på dumburken med 3D-brillorna på.

    Köpenhamnssemester - flipp eller flopp?

  • 123Linnea 20 november 2009

    Jag semestrar alldeles för sällan. Men jag gissar att det är en flip. Det är inte jumbo jet til Phuket, ju.

    Shoppa?

  • boz1965 20 november 2009

    Flopp! Avskyr när särbon ska dra iväg och shoppa med mig som "smakråd". *stön*

    Sveriges fulaste hem (tv-program med Simon och Tomas) - flipp eller flopp?

  • Mistys 20 november 2009

    Flopp. Tycker att vi har nog med inredningsprogram nu och detta är bara ännu ett i mängden.
    Annars gillar jag Simon och Tomas som programledare.

    Svininfluensa vaccinationen : flipp eller flopp?

  • Buspippi 20 november 2009

    Jag tycker att det verkar vara FLOPP med Svininfluensa vaccinationen.. Ena dagen ska man ta en spruta och nästa dag måste man ha 2.. Alla har inte fått sin första spruta och nu ska alla som varit tillbaka för att ta spruta nummer 2. Telefonslussen för att boka en tid för att så vaccinet är öppen 7 minuter måndag kväll och så måste man ändå stå i kö för att sedan så sprutan den dagen man bokat.. I min kommun är det total FLOPP i varje fall...

    Vet inte om det går längre (vi tittar bara på utlänska kanaler) men i varje fall....

    Laila bakar, Laila´s jul : flipp eller flopp??

  • massebasse 20 november 2009

    tja... Lailas jul kan man äl stå ut med några veckor om året, så det blir flipp. laila bakar är däremot ganska onödigt eftersom hon bara gör sånt som man redan kan göra utantill, typ smulpaj..(N)

    Sushi- flipp eller flopp?

  • anluk 20 november 2009

    Flipp, flipp, flipp. Älskar sushi!!!!

    Camilla Läckberg - flipp eller flopp

  • kareng 20 november 2009

    (Y) Flipp
    Duktig författare kan ej lägga ifrån mig boken

    Ullared såpan flipp eller flopp?

  • boz1965 20 november 2009

    Fetflopp! Ännu en totalt onödig dokusåpa...

    Biografcensur - flipp eller flopp?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.