Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förrätt till helgen!

  • Mistys 18 november 2009

    Ska ha gäster i helgen och har nu suttit och letat efter en lätt och bra förrätt. Tyvärr har jag inte fallit för något än. Brukar göra någon toast med röra eller krustader med stuvning, vill nu prova något nytt då detta börjar kännas tjatigt.
    Ska troligen ha något med fläskfile eller Lisas falska file ( recept på mk) till varmrätt. Efterrätten är inte heller bokad men det brukar lösa sig. Tar tacksamt emot tips på festmat överlag men främst förrätter.
    Några krav: Får ej innehålla svamp,sparris, lax eller frukt. då jag vet att gästerna inte tål detta.
    Vet att ni brukar ha bra ideer (L)

  • boz1965 18 november 2009

    Låter som ett läge att starta tidsmaskinen och ställa in den på 70-talet.
    En gammal hederlig räkcocktail kanske skulle smaka? :p

  • MatAnders 18 november 2009

    Kanske någon god avocado soppa dom blir ju krämiga och goda.

  • Uli 18 november 2009

    pumpa och morots soppa. om det tals... latt att lage, god och med goda jul/host smaker

  • LEDIVO 18 november 2009

    Såg du fick tips om räkcocktail, så här kommer recept
    Räkcocktail

  • AnneNi 18 november 2009

    En halv avokado med räkröra på är supergott tycker jag! Ganska smidigt att tillaga också, antingen med köp röra eller en hemmagjord, finns säkert många recept här!

  • Buspippi 18 november 2009

    Antingen någon god soppa som man serverar i små talrikar eller glas...
    Annars är detta en höjdare som förrätt

    Kan även göras med torsk istället för räkor om så önskas. Torsken blir marinerad i citronsaften.

    Lycka till med din middag.. Hoppas du får något tips du fastnar för...
    /Buspippi

  • kajsa36 19 november 2009

    Kolla på halv åtta hos mig... / recept.nu
    Där har det varit några förrätter som sett smaskiga ut ...

  • familjenlundin 19 november 2009

    Varför inte prova våran smarriga räksoppa som förrätt? :p (Y)

    Räksoppa á la Lundin

  • flingsalt 19 november 2009

    Kronärtskocka - doppa bladen i hollandaisesås :)

  • chrisq 19 november 2009

    (Y) gör en gratinerad avocado med räkor bacon kryddor o vitlöksmör bara så gott (L)

  • Mistys 19 november 2009

    Tack för alla fina förslag. Ikväll ska inköpslistan skrivas, handling i morgon och det lutar starkt åt räksoppa med en liten bit bröd. Aldrig provat servera det till gäster, blev sugen när jag såg förslagen.
    Tack igen vänner i nöden(L)

  • anluk 19 november 2009

    Här kommer lite tips:





Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.